سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: کمیسیون تلفیق بودجه چند مصوبه از جمله در مورد کاهش تعرفه واردات خودرو داشت.

بر اساس این مصوبات، سوخت هواپیما در سال آینده بدون یارانه و به قیمت آزاد به فروش خواهد رسید و به آن یارانه‌ای تعلق نخواهد گرفت.

محمد مهدی مفتح، مخبر کمیسیون تلفیق بودجه 87، در پایان نشست کمیسیون تلفیق بودجه 87 به تشریح مصوبات این کمیسیون پرداخت و با اعلام این خبر گفت: میزان درآمد حاصل از فروش نفت خام برای مصارف هزینه‌ای دولت در سال آینده 15 میلیارد و 792 دلار تصویب شد.

وی گفت: براساس مصوبه این کمیسیون در بخش‌ درآمد‌های مالیات غیرمستقیم میزان درآمد ناشی از مالیات بر واردات 5 هزار و 372 میلیارد تومان تعیین شد.

به گفته وی  از این مبلغ 4 هزار و 790‌میلیارد تومان درآمد ناشی از حقوق ورودی کالاهاست.

مخبر کمیسیون تلفیق گفت: بر اساس پیش بینی صورت گرفته در سال 87 مبلغ 49 میلیارد دلار واردات با نرخ متوسط تعرفه مؤثر 7/11 درصد عاید کشور خواهد شد.

مفتح گفت: نرخ تعرفه واردات خودروهای سواری در سال 87 به 75 درصد کاهش یافت که در سال‌جاری این تعرفه 90 درصد بود.

مخبر کمیسیون تلفیق اضافه کرد: درآمد ناشی از حقوق گمرکی و ورودی کالاها 517 میلیارد تومان به تصویب کمیسیون رسید که در لایحه پیشنهادی دولت 500 میلیارد تومان پیش بینی شده بود.

وی حقوق گمرکی بر سود بازرگانی وزارتخانه‌ها در سال آینده را 65 میلیارد تومان عنوان کرد.

به گفته مفتح درآمد ناشی از مالیات بر کالاها و خدمات همان رقم پیشنهادی دولت بود که به تصویب رسید و بر این اساس از این محل 1463‌میلیارد تومان عاید کشور خواهد شد.

مخبر کمیسیون تلفیق درآمد کل ناشی از مالیات غیرمستقیم در سال 87 را مبلغ 6 هزار و 835‌میلیارد و 500‌میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این رقم نسبت به سال‌جاری 5/67‌میلیارد تومان افزایش داشته است.

مفتح همچنین درباره درآمد ناشی از فروش نفت خام برای مصارف دولت در سال آینده را 15 میلیارد و 792‌میلیون دلار عنوان کرد و افزود: طبق این مصوبه دولت می‌تواند این مقدار از درآمدهای نفتی را هزینه کند.

وی همچنین گفت: در لایحه پیشنهادی دولت قیمت ارز به ازای هر دلار 890 تومان پیش بینی شده است که رسیدگی به این موضوع در کمیسیون تلفیق به جلسات بعد موکول شد.

کمیسیون تلفیق در جلسه سه شنبه شب خود نیز به رسیدگی لایحه بودجه 87 کل کشور ادامه داد.

کد خبر 43011

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز