چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۵:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: براساس لایحه بودجه سال ‪ ۸۷‬کل کشور، ‪ ۱۲‬تریلیون و ‪ ۸۱۹‬میلیارد و ‪۴۰۰‬ میلیون ریال برای اجرای برنامه‌های حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه و ترابری پیشنهاد شده است.

در این لایحه پیشنهاد شده است که وزارت راه و ترابری در مجموع به میزان ‪ ۱۹‬تریلیون و ‪ ۹۶۴‬میلیارد و ‪۳۵۴‬ میلیون ریال برای اجرای برنامه‌های خود در سال آینده، هزینه کند.

همچنین در این لایحه پیشنهاد شده است که برای اجرای برنامه حمل و نقل راه‌آهن به میزان شش تریلیون و ‪ ۱۹۶‬میلیارد و ‪ ۲۵۸‬میلیون ریال، اجرای برنامه حمل و نقل هوایی ‪ ۹۱‬میلیارد ریال و برای اجرای برنامه حمل و نقل دریایی به میزان ‪ ۱۳۰‬میلیارد ریال هزینه شود.

در لایحه بودجه ‪ ۸۷‬برای اجرای برنامه راهبری توسعه حمل و نقل جاده‌ای ‪۸۷‬ میلیارد و ‪ ۲۰۸‬میلیون ریال، برنامه راهبری حمل و نقل راه‌آهن ‪ ۳۸‬میلیارد و ‪ ۳۵۵‬میلیون ریال، برنامه راهبری حمل و نقل هوایی ‪ ۱۱‬میلیارد و ‪ ۵۸‬میلیون ریال و برنامه راهبری حمل و نقل دریایی به میزان شش میلیارد و ‪ ۳۲۸‬میلیون ریال پیشنهاد شده است.

در بودجه سال آینده، ‪ ۲۴۸‬میلیارد و ‪ ۶۳۲‬میلیون ریال برای اجرای برنامه ایمنی حمل و نقل هوایی، سه میلیارد و ‪ ۲۵۰‬میلیون ریال برای برنامه راهبری هواشناسی، ‪ ۱۱‬میلیارد و ‪ ۵۰۰‬میلیون ریال برای اجرای برنامه مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و همچنین ‪ ۶۰‬میلیارد و ‪ ۸۵۶‬میلیون ریال برای برنامه ساماندهی نواحی خاص اختصاص داده شده است.

همچنین در لایحه بودجه ‪ ، ۸۷‬یک میلیارد و ‪ ۶۲۰‬میلیون ریال برای اجرای برنامه تدوین ضوابط و معیارهای فنی، ‪ ۱۷۳‬میلیارد و ‪ ۸۶۸‬میلیون ریال برای برنامه خدمات هواشناسی و یک میلیارد و ‪ ۵۲۸‬میلیون ریال برای اجرای برنامه پژوهش‌های کاربردی در بخش وزارت راه و ترابری پیشنهاد شده است.

براساس این گزارش: برای اجرای برنامه تحقیقات دانشگاهی دو میلیارد و ‪ ۱۳۹‬میلیون ریال، اجرای برنامه آموزش کاردانی حدود ‪ ۱۴‬میلیارد و ‪۲۲۱‬ میلیون ریال و برای اجرای برنامه خدمات فرهنگی - رفاهی نیز یک میلیارد و ‪ ۷۵‬میلیون ریال در بودجه وزارت راه و ترابری در نظر گرفته شده است.

کد خبر 43019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز