همشهری آنلاین: همه شاخص‌های حمل و نقل کشور در یکسال گذشته بهبود یافته است.

محمد رحمتی، وزیر راه و ترابری به مناسبت 26 آذر روز حمل و نقل در مصاحبه با واحد مرکزی خبر، با بیان این مطلب گفت: در سال گذشته شاخص‌های توسعه در بخش حمل و نقل به صورت تصاعدی افزایش و شاخص‌های منفی مانند سوانح رانندگی کاهش داشته است که حاصل همکاری همه دست اندرکاران است و امیدواریم این روند ادامه یابد.

رحمتی دسترسی و روان شدن حمل بار و مسافر به‌ویژه در بخش جاده‌ای، گسترش آموزش رانندگان و متصدیان، ساخت سالانه 1000 تا 1300 کیلومتر راه جدید و نوسازی ناوگان را بخشی از عملکرد وزارت راه و ترابری اعلام کرد و گفت: اکنون هیچ نقطه نامعلوم و مبهمی در حمل و نقل کشور باقی نمانده است.

وزیر راه و ترابری در ادامه با بیان اینکه در دو سال گذشته بیش از 15 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است، گفت: هم اکنون در کشور 65 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته داریم و راه دسترسی همه روستاهای بالای 100 خانوار کشور آسفالت شده است.

رحمتی درباره پیشرفت طرح‌های حمل و نقلی مصوبات سفرهای استانی رییس جمهوری گفت: خوشبختانه بیشتر این طرح‌ها که در جهت محرومیت‌زدایی در کشور است تا کنون اجرایی شده و پیشرفت خوبی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: حتی در برخی مناطق اقدامات انجام شده در بخش حمل و نقل بیش از مصوبات سفرهای استانی بوده است.

به مناسبت روز حمل و نقل شب گذشته (25 آذر) در مراسمی با حضور وزیر راه و ترابری و طاهری قزوینی، سعیدی‌کیا و ترکان وزرای سابق این وزارتخانه از پیشکسوتان عرصه حمل و نقل کشور تجلیل شد.

کد خبر 39372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز