هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل عمومی و خدمات شهری با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور در این زمینه با مشارکت وزارت راه‌وترابری در حال برگزاری است

این نمایشگاه با همکاری وزارت راه‌وترابری در فضایی به مساحت 30 هزار متر مربع برگزار می‌شود و در آن 250 شرکت داخلی و خارجی از کشورهای ایران، کانادا، آلمان، انگلستان، ایتالیا، کره‌جنوبی، ترکیه، چین، ژاپن، فرانسه، سوئد، دانمارک، سوئیس، بلژیک، هند و فنلاند حضور دارند.

به گزارش شرکت سهامی نمایشگاههای بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاه مذکور که از 11 تا 14 آبان ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، شامل دو بخش "حمل‌ونقل عمومی" و "حمل‌ونقل شهری" است.

بخش حمل‌ونقل عمومی شامل ناوگان حمل‌ونقل عمومی، خودرو‌های سنگین، خودرو‌های تجاری، وسایل نقلیه سبک و سنگین، وسایل حمل‌ونقل عمومی و تجاری، ماشین‌آلات سنگین، ماشین‌آلات عمران، ماشین‌آلات راه‌سازی و خودروهای مخصوص است.

بخش حمل‌ونقل شهری نیز شامل ماشین‌آلات خدمات شهری، تجهیزات آتش‌نشانی، ماشین‌آلات و تجهیزات امور ایمنی و حفاظتی، پارک‌ها و فضای سبز، معماری شهر‌سازی و طراحی شهری است.

در نمایشگاه مذکور هیئت‌های تجاری از کشور عراق نیز حضور دارند.

انتقال دانش فنی و تکنولوژی روز و کارآمد به کشور در راستای رشد کیفی و کمی محصولات داخلی، توسعه صادرات غیرنفتی، ایجاد ظرفیت‌های جدید در بخش تولید رقابتی و ترانزیتی و رفع معضل حمل‌ونقل و ترافیک از اهداف اصلی برگزاری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل عمومی و خدمات شهری است‌.

آشنایی با الگوهای موفق جهانی در عرصه توسعه و عمران شهری، ایجاد زمینه‌های لازم جهت سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی در بخش‌های مربوط به ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه، بهبود وضعیت محیط‌زیست در کلان‌شهر‌ها، بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور و توسعه صادرات غیرنفتی از طریق صادرات خدمات فنی و مهندسی در زمینه‌های ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در کشورهای مجاور، از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

کد خبر 94337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز