شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: با ادامه تأخیر در اجرای سهمیه بندی بنزین امروز قرار است نمایندگان مجلس به این اقدام دولت اعتراض کنند.

حسن مرادی  تاکید کرد که اقدام دولت غیرقانونی است و تداوم آن امکان ندارد.

وی با استناد به اظهارات وزیر کشور که تأخیر را غیرقانونی اعلام کرده است،افزود: اینکه گفته می‌شود احتمال توافق با هیات رئیسه برای تأخیر وجود دارد عملی نیست و قانون را نمی‌توان با توافق با هیأت رئیسه دور زد. باید این روشن شود که دولت با چه توجیهی قانون را اجرا نمی‌کند.

مرادی خاطر نشان کرد، متأسفانه کسی مسئولیت نمی‌پذیرد و این درحالی است که ذخیره 5/2 میلیارد دلاری برای واردات بنزین محدود است و با ادامه تأخیر مشکل بیشتر می‌شود.
کارت هوشمند مشکلی ندارد

در همین حال محمد ناصری سخنگوی ستاد اجرایی کارت سوخت تأکید کرد توزیع بنزین از روز شنبه در همه کشور با کارت انجام شده و در عمل هیچ مشکلی وجود ندارد و مردم نیز بخوبی با این شرایط هماهنگ‌اند و ما نعی در اجرای طرح نیست.

ولی همچنان برخی از صاحبان خودرو کارت ندارند که این کار با طرح جدیدی که از امروز در کشور اجرا می‌شود همه افرادی که کارت ندارند باید به مراکز پستی مراجعه کنند و با پرکردن فرم مخصوص و تهیه دو پاکت و ارائه مدارک خویش و خودرو امکان تحویل کارت‌های صادر شده که فاقد نشانی است را فراهم کنند و اگر کارت برای آنان صادر نشده پست کار پیگیری صدور کارت را از طریق نیروی انتظامی‌انجام داده و کارت را به صاحبان خودرو تحویل می‌دهد.

عرضه بنزین آزاد نامشخص است

وی در پاسخ به این سوال که درصورت عدم عرضه بنزین آزاد برای خودرو‌های عبوری از کشور و یا افرادی که با مشکلی مواجه می‌شوند برای تهیه بنزین چه خواهند کرد گفت: دولت هنوز هیچ تصمیمی‌برای عرضه بنزین آزاد نگرفته و تنها راه پاسخ به این مسئله نیز عرضه بنزین با نرخ آزد است.

یک میلیون کارت در مراکز پستی

در همین حال افشین احمد‌زاده مدیرکل پست پیشتاز نیز اعلام کرد هنوز یک میلیون کارت در مراکز پستی معطل است و انتظار می‌رود با اجرای طرح مراجعه حضوری صاحبان خودرو تا ده روز آینده که گفته می‌شود سهمیه بندی آغاز شود توزیع این تعداد کارت باقی مانده خاتمه یابد. به گفته احمد‌زاده در حال حاضر مراکز پستی همچنان به‌صورت 24 ساعته کار می‌کنند و تلفن 09687 برای پاسخ به مشکلات صاحبان خودرو از ساعت 5/7 تا 24 به تماس‌های شهروندان پاسخ می‌دهد.

کد خبر 23929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز