چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

گروه اقتصادی: در حالی‌ که تنها 5 روز به اول خرداد ماه باقی مانده است و شمارش معکوس برای اعلام زمان دقیق سهمیه بندی آغاز شده است یکی از کارکنان پست پیشتاز در منطقه 19 پستی تاکید می کند که مراجعه برای دریافت کارت از سوی صاحبان خودرو کند است.

در خیابان شریعتی در ساعت 14 جمعیتی حدود 20 نفر در مقابل پیشخوان کارکنان پست گرد آمده اند تا کارت سوخت خود را پیگیری کنند.

برخی با تماس تلفنی به مرکز فراخوانده شده‌اند، برخی با برگه مراجعه مامور پست و برخی نیز به دلیل فقدان اطلاعات و تغییر نشانی برای سئوال و پیگیری کارت سوخت به این مرکز مراجعه کرده اند.

در مناطق 17 و 18 پستی نیز تعداد مراجعه کنندگان اندکی بیشتر بوده و به حدود 80 تا 100 نفر می رسد ولی به دلیل عدم پیگیری کارت از طریق مراکز اعلام شده صف پیگیری و دریافت شماره مرسوله طولانی تر از صف دریافت کارت است.

برخی از صاحبان خودرو بدون پیگیری کارت خود از طریق شماره های تلفن اعلام شده مثل شماره پست که از سراسر کشور امکان  اعلام کد پیگیری مرسوله و محل آنرا دارند و بدون کد بین‌شهری امکان تماس را برقرار می کند و یا شماره تلفنی که نیروی انتظامی اعلام کرده است و باید با کد بین شهری تماس برقرار کرد به مراکز پستی مراجعه می کنند.

در‌ منطقه 19پستی یکی از مسئولان با اعلام اینکه مراجعه افراد در ساعات پس از زمان اداری بسیار اندک است و شب مراجعه به صفر می رسد از مردم خواست که برای دریافت کارت خود با توجه به 24 ساعته بودن ارایه خدمات توزیع کارت در ساعات شب به مراکز پستی مراجعه و کارت خود را دریافت کنند.

در مناطق پستی 19،18و 17 تعداد زیادی کارت وجود داشت که هریک در جعبه‌هایی با کدگذاری های خاص در معرض دید بود و این کارت‌ها به دلیل فقدان نشانی و یا تغییر نشانی امکان توزیع نداشته است و این تعداد کارت باید با مراجعه صاحبان خودرو پیگیری و دریافت شود.

افشین احمد زاده مدیرعامل پست پیشتاز با تاکید براینکه در روز سه شنبه کل توزیع کارت معادل 60 هزار عدد بوده است خاطر نشان کرد که این میزان با توجه به اینکه مراکز پستی در تمام ساعات روز و شب توزیع کارت را انجام می دهند بسیار کم است و ما نگرانیم که در روز های پایان ماه و نزدیک شدن به زمان آغاز طرح سهمیه بندی مراجعه به مراکز پستی شدت گیرد و این امر به تراکم جمعیت در مراکز پستی بیانجامد.

وی از مردم خواست که با توجه به امکانات موجود در مراکز پستی و شرایطی که فراهم شده با مراجعه به مراکز پستی کارت خود را در یافت کنند.

وی از دارندگان خودرو درخواست کرد تا پیش از مراجعه به مراکز پستی برای تسهیل مراحل دریافت کارت خود و متراکم نشدن جمعیت در مراکز پستی با تلفن‌ها و یا پایگاه های اینترنتی اعلام شده تماس حاصل کنند و از شماره کد مرسوله کارت مطلع شده و با یادداشت آن به مرکز پستی مورد اشاره مراجعه و کارت خود را دریافت کنند.

ذخیره سازی بنزین

افزایش آمار مصرف بنزین در روزهای اخیر محسوس است و برخی امید وارند که با ذخیره سازی آن با آغاز سهمیه بندی از آن استفاده کنند. متاسفانه ذخیره سازی اگر در شریط نامناسب صورت گیرد با افزایش گرمای هوا خطرناک است و امکان وارد آوردن خسارت به مراکز نگهداری آن افزایش می یابد.

علاوه براین میزان ذخیره به میزانی نیست که امکان تامین سوخت دارندگان خودرو را به میزان قابل قبولی فراهم کند.

بنابراین به نظر می رسد که افزایش مصرف بنزین در روز های اخیر که از سوی شرکت پخش فرآورده های نفتی اعلام شده نشانه‌ای از تمایل به ذخیره‌سازی رانندگان است.

روز چهارشنبه سعید عامری معاون برنامه ریزی شرکت پخش اعلام کرد ذخیره سازی مهمترین دلیل افزایش آمار مصرف بنزین در روز های اخیر در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل است.

وی توصیه کرد که مردم از ذخیره سازی بنزین در روزهای آینده خودداری کنند، چون این نیاز به امکانات فنی دارد و درصورت فقدان این امکانات خطرات بسیاری در پی دارد.

کد خبر 22234

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز