همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی گفت:با وجود مسئولیت های فراوان این نیرو هزار و 245 پاسگاه و کلانتری در سراسر ایران موظف به خدمات رسانی در زمینه توزیع کارت هوشمند سوخت به شهروندان شده اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس،اسماعیل احمدی مقدم با بیان اینکه توزیع کارتهای هوشمند سوخت به دو بخش تقسیم می شود، افزود: بخش نخست مربوط به نوع عملکرد وزارت نفت در زمینه تجهیز جایگاههای پمپ بنزین به دستگاههای کارت خوان، اتصال این جایگاهها به شبکه مخابراتی و نصب شبکه رایانه‌ای و سرورها که عملیاتی شدن آن مطابق با برنامه زمان بندی مشخص در موعد مقرر، به تائید نیروی انتظامی رسیده و اجرای موفق آن قابل پیش‌بینی است.

وی درباره بخش دوم در زمینه طرح توزیع کارت هوشمند سوخت، تصریح کرد:بیشتر مشکلات در این بخش دیده می شود که ممکن است اجرای به موقع طرح سهمیه بندی سوخت را به تعویق بیاندازد و آن دستیابی مردم به کارتهای سوخت است.

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه تعلل برخی از شهروندان در اقدام برای دریافت کارتهای سوخت و به تاخیر انداختن آن تا روزهای پایانی مقرر شده، سبب کندی توزیع این کارتها می شود، افزود:تاخیر شهروندان در اصلا‌ح نشانی، خود سبب ایجاد مشکل در نحوه توزیع کارتهای سوخت شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 6 میلیون کارت هوشمند سوخت به صاحبانشان تحویل داده شده است، تاکید کرد: چون موتورسیکلت ها به طور دقیق ساماندهی نشده اند نحوه توزیع کارتهای سوختشان قدری متفاوت با خودروهاست.

احمدی مقدم افزود: در کارتهای سوخت موتورسیکلت ها نشانی و مشخصات مالکان به دلیل نبود اطلاعات کافی، درج نشده است، اما هنگام تحویل کارتهای سوخت به مالکان موتور سیکلت شماره موتور سیکلت و مشخصات دارنده آن به صورت کد بندی در کارتهای سوخت ثبت می شود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: مناطق شماره گذاری خودروها، پایگاه اینترنتی پلیس + 10آماده اطلاع رسانی و حل مشکل مردم در زمینه توزیع کارتهای هوشمند سوخت است.

وی درباره خرید و فروش خودرو و نحوه انتقال کارتهای سوخت افزود:فروشندگان خودرو موظفند هنگام فروش خودرو، کارت هوشمند سوخت را تحویل خریدار دهند .

یک میلیون کارت سوخت هنوز در پست

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلا‌می ایران از معطلی یک میلیون و 200 هزار کارت هوشمند سوخت در باجه های پستی ایران خبر داد .

محبیان افزود : بیش از پنج میلیون و 400 هزار کارت هوشمند سوخت یا از طرق پست پیشتاز در در منازل یا با مراجعه مردم به بادجه های پستی در سراسر ایران توزیع شده است .

وی با اشاره به اینکه ماموران پست طبق دستورالعمل جدید با سه بار مراجعه به در منازل شهروندان کارتهای هوشمند سوخت را توزیع می کنند , تصریح کرد : توزیع کارتهای سوخت از پانزدهم آبان سال 85 آغاز شد و هم اکنون روزانه 50 تا 60 هزار کارت سوخت را شرکت پست توزیع می کند.

مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در باره نحوه پیگیری شهروندان درباره یافتن کارتهای سوخت شان اضافه کرد: شهروندان برای پی گیری کارتهای سوخت خود با شماره تلفن 09687 اطلاعات مورد نظر خود را در این زمینه بدست آورند .

علت معطلی دریافت کنندگان کارت هوشمند سوخت

مدیرعامل شرکت پست گفت: حدود 50 درصد مراجعه‌کنندگان به مراکز پستی‌برای دریافت کارت هوشمند سوخت قبل‌از کسب اطلا‌عات اولیه درباره کارتشان به مراکز پستی مراجعه می‌کنند و معطل می‌شوند .

محبیان در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر, افزود: احتمال اینکه‌کارت سوخت این افراد در آن مرکز توزیع‌, نباشد زیاد است.

وی تاکید کرد: افرادی که تاکنون کارت سوخت خود را دریافت نکرده‌اند برای مطلع شدن از محل توزیع کارت سوخت خود باید از سه روش موجود استفاده کنند.

محبیان اضافه کرد: شماره تلفن , 09687 انتشار ویژه نامه های توزیع شده‌در سراسر کشور و پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی به نشانیwww.epolice.ir سه روشی است که اطلاعات لازم درباره محل توزیع کارت هوشمند را به مردم‌ارائه می کند.

وی به افرادی که تاکنون نتوانسته اند کارت سوخت خود را دریافت کنندتوصیه کرد, هر چه زودتر با دریافت اطلاعات اولیه به مراکز توزیع کارت مراجعه کنند و اینکاررا به روزهای اخر موکول نکنند.

مدیر عامل شرکت پست با اشاره به اینکه هشت مرکز پستی در تهران 24 ساعته‌ و واحدهای پستی شهرستانها تا ساعت 24 شب اماده ارائه کارت هوشمند سوخت‌به مردم هستندگفت: روزانه حدود 20 هزار نفر در سراسر کشور برای دریافت کارت سوخت به مراکزپستی و دفاتر پلیس بعلاوه 10 مراجعه می کنند.

وی همچنین از آغاز توزیع مرحله سوم کارت سوخت افرادی که در هنگام مراجعه‌ماموران پست در منزل نبوده اند خبر داد و گفت: ماموران پست در این مرحله‌بار دیگر حدود 300 هزار کارت سوخت را برای تحویل به در منازل مردم می‌برند.

محبیان تعداد کارتهای سوخت تحویلی به شرکت پست را حدود شش میلیون و 700هزار کارت اعلا‌م و خاطر نشان کرد: تاکنون حدود پنج میلیون و 500 هزارکارت هوشمند سوخت توزیع شده است و بقیه نیز بدون مشخص بودن نشانی در مراکز پستی است .

وی گفت :براساس آمار نیروی انتظامی حدود هشت میلیون خودرو در کشور وجود دارد

کد خبر 21500

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز