گروه اقتصادی: تدابیر لازم برای عرضه بنزین به افرادی که کارت سوخت را تا ابتدای خرداد ماه دریافت نکرده‌اند اندیشیده شده تا این افراد برای دریافت سوخت با مشکل مواجه نشوند.

محمد رضا نعمت زاده مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران دیروز در حاشیه نمایشگاه نفت ،گاز و پتروشیمی با اعلام این مطلب  افزود: بعید است همه افراد بتوانند کارت خود را تا اول خرداد ماه تحویل بگیرند.

وی افزود: نحوه سهمیه‌بندی هنوز از سوی دولت نهایی نشده است، وهر تصمیمی‌ از سوی دولت گرفته شود، ما آماده اجرای آن هستیم. وی تاکید کرد: کسانی‌که کارت دریافت نکنند پس از سهمیه‌بندی، سهمیه آنها  محفوظ خواهد ماند.

وی با تاکید بر این که از لحاظ قانونی حداکثر اول خرداد باید سهمیه‌بندی آغاز شود، گفت: نظر دولت بر این است که این طرح در زمان مقرر اجرا شود و  تاکنون تصمیم دولت بر این است نرخ 100 تومان مصوب مجلس شورای اسلامی‌برای سهمیه‌بندی اعمال شود.

وی افزود: در خصوص موتورسیکلت‌ها نیز 9/1 میلیون موتورسیکلت ثبت نام شده که براساس آمار هفته‌های گذشته اطلاعات 5/1 میلیون موتورسیکلت تکمیل و برای توزیع به سیستم ماشینی ارائه شده است. همچنین تاکنون اطلاعات 8/1 میلیون موتورسیکلت از طریق سایت اسم‌نویسی دریافت شده است، بنابراین در حال حاضر اطلاعات ۳/۳ میلیون موتورسیکلت در اختیار نیروی انتظامی‌ قرار دارد.

وی از دارندگان موتورسیکلت خواست که برای اسم‌نویسی به سایت مراجعه کنند؛ همچنین از نیروی انتظامی‌ تقاضا کرد که شعبات خود را برای توزیع بیشتر کارت افزایش دهند و ضرورت همراه بردن موتورسیکلت را جهت تحویل کارت حذف کند.

 نعمت‌زاده با بیان این که در سال گذشته روزانه ۴ میلیون لیتر گازوئیل وارد کردیم، تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود این عدد امسال به 11 میلیون لیتر در روز برسد و دلیل آن نیزراه‌اندازی نیروگاه‌های جدید است که گاز آن ها تامین نشده است.

کد خبر 20154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز