همشهری آنلاین: مبلغ 5/2 میلیارد دلار، برای واردات بنزین در سال 86 اختصاص یافته که هرچه زمان اجرای سهمیه‌بندی طولانی‌تر شود، به ناچار میزان سهمیه‌ تخصیص یافته به خودرو‌ها نیز کمتر خواهد شد.

محمد‌رضا نعمت‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این مطلب به فارس گفت: راه‌اندازی جایگاه‌ها برای اجرای کامل طرح کارت هوشمند سوخت مشکل خاصی ندارد و تجهیزات لازم در آنها نصب شده است.

وی افزود: مردم باید همت کنند و هرچه سریعتر نسبت به پیگیری و دریافت کارت هوشمند سوخت خود اقدام نمایند. در حال حاضر بیش از یک میلیون کارت در باجه‌های ‌معطله پست، بلاتکلیف باقی مانده که صاحبان آنها باید هرچه سریعتر در این خصوص مراجعه کنند.


به گفته نعمت‌زاده، با توجه به توزیع بنزین از ابتدای خرداد ماه از طریق کارت هوشمند، مالکین خودروها و موتور ‌سیکلت‌هایی که هنوز کارت خود را دریافت نکرده‌اند، باید نسبت به تعیین تکلیف وضعیت کارت خود اقدام کنند تا مشکلی برای آنان پیش نیاید.

وی یادآور شد: تسریع در دریافت کارت، سبب می‌شود ما نیز بتوانیم جایگاه‌های بیشتری را به صورت عملیاتی تحت پوشش طرح ببریم و کار، سریعتر انجام شود. در حال حاضر 50 درصد از جایگاه‌های کشور از طریق کارت هوشمند، سوخت رسانی می‌کنند.


وی علت کندی و تاخیر در راه‌اندازی جایگاه‌ها را نبود کارت در دست مردم اعلام کرد و گفت: با افزایش تعداد کارت‌ها، بر تعداد جایگاه‌هایی که تنها با کارت سوخت، بنزین عرضه می‌کنند افزوده خواهد شد.

نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: برای سال جاری 5/2 میلیارد دلار برای واردات بنزین اختصاص یافته که هرچه زمان اجرای سهمیه‌بندی طولانی‌تر شود، به ناچار میزان سهمیه‌ تخصیص یافته به خودرو‌ها نیز کمتر خواهد شد که لزوم اجرای سریعتر طرح را نشان می‌دهد.

کد خبر 21886

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز