یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: تاخیر دولت در اعلام برنامه سهمیه‌بندی بنزین موجب شد 168 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار اعلام سریع تصمیم دولت در سهمیه‌بندی بنزین و عرضه بنزین سهمیه بندی شوند.

محمدرضا نعمت زاده مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی روز یکشنبه با یک حساب سر انگشتی اعلام کرد که تاخیر در اجرای سهمیه بندی به کاهش سهم هر خودرو در پی اجرای طرح سهمیه بندی منجر می‌شود.
نعمت زاده با اعلام اینکه برای سال جاری 5/2 میلیارد دلار برای واردات بنزین اختصاص یافته و علاوه براین میزان تولید داخل نیز محدود است بنابراین هرچه زمان اجرای سهمیه‌بندی به تاخیر افتد، ناچار از سهم خودرو‌ها در هنگام آغاز سهمیه بندی کاسته می‌شود، در گفتگو با فارس از صاحبان خودرو خواسته است که هرچه سریع تر برای دریافت کارت خود اقدام کنند
وی در عین حال از آمادگی کامل تجهیزاتی جایگاه‌های عرضه سوخت برای اجرای سهمیه بندی با کارت هوشمند خبر داد و گفت از اول خرداد توزیع بنزین با کارت سوخت قطعی است.
در این زمینه غلامحسین صدری معاون بازرگانی منطقه تهران شرکت ملی پخش نیز اعلام کرد با توجه به حضور و پیگیری دائمی که در جایگاه‌های عرضه سوخت در تهران دارد هیچ مشکل اساسی و قابل توجه که در اجرای طرح کارت سوخت خللی ایجاد کند وجود ندارد. وی تاکید کرد طرح کارت هوشمند سوخت با وجود وسعت و عظمتی که دارد با هیچ مشکلی که بتواند مانع اجرای طرح شود مواجه نیست. صدری در این مورد که اگر امروز اعلام شود که سهمیه بندی باید اعمال شود آیا کار انجام نشده ای وجود دارد که مانع اجرا شود گفت: تصمیم گیری در مورد سهمیه بندی باید از سوی دولت اعلام شود ولی ما آماده هستیم که هر زمان که اعلام شود در تهران طرح را اجرا کنیم. وی در مورد روند افزایش جایگاه‌های عرضه بنزین در شبکه کارت هوشمند گفت: این روند به تدریج آغاز شده و ادامه دارد و در حال حاضر بطور کامل 50 درصد جایگاه‌های تهران با کارت سوخت بنزین عرضه می‌کنند.
وی تاکید کرد با تحویل کارت های موقت به جایگاه‌داران مشکل افرادی که هنوز کارت دریافت نکرده اند حل شده است و به همین دلیل افزایش مراکز عرضه سوخت با کارت بصورت عادی و به تدریج ادامه دارد.
علاوه براین تاخیر دولت موجب شد تا برخی نمایندگان مجلس بار دیگر طرح  تک نرخی شدن بنزین را که فوریت آن رد شد  مطرح کرده و تلاش‌هایی را برای ارائه طرح جدیدی که به آن پرداخت مستقیم یارانه بنزین را نیز افزوده اند آغاز کنند.
در همین حال روز یکشنبه محمد رضا نعمت زاده مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی نیز اعلام کرد: تاخیر در اجرای سهمیه بندی موجب کاهش سهم هر خودرو از میزان بنزین قابل عرضه در کشور می‌شود.
کد خبر 21930

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز