یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: با وجود اینکه در روزهای اخیر برخی گزارش‌ها از احتمال تأخیر در اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین در اول خرداد خبر می‌دهند، برخی نمایندگان مجلس بر الزامی بودن اجرای مصوبه مجلس از ابتدای خردادماه تاکید کردند.

این درحالی‌است که دولت همچنان سکوت پیشه کرده و عملا تصمیمی برای چگونگی اجرای سهمیه‌بندی و نرخ آزاد بنزین نگرفته است

تأخیر در سهمیه‌بندی نیازمند مجوز مجلس است

پس از جلسه روز یکشنبه مجلس برخی نمایندگان از جمله محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس تاکید کرد: دولت مصمم به اجرای قانون بودجه و سهمیه‌بندی در موعد مقرر است و اگر قصد تأخیر در اجرای آن را دارد باید لایحه‌ای برای تصویب نمایندگان ارایه کند.

رضا عبداللهی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد: بابت اجرای سهمیه‌بندی بنزین از اول خرداد نگرانی وجود ندارد و دولت مصوبه مجلس را باید اجرا کند.

وی در توضیح آثار مفید طرح کارت هوشمند سوخت گفت: اگر می‌توانستیم بنزین را آزاد بفروشیم بهتر بود اما مجلس تصمیم گرفته است بنزین با استفاده از کارت هوشمند سهمیه بندی شود و ما از آن دفاع می‌کنیم.

به گفته عبداللهی: دولت برای سهمیه‌بندی اقدامات لازم از جمله توزیع کارت هوشمند را انجام داده است و به لحاظ اجرایی  مشکلی برای سهمیه‌بندی وجود ندارد.

نماینده مردم ماه‌نشان، در مجلس متذکر شد: اگر از اول خرداد سهمیه‌بندی با استفاده از کارت هوشمند سوخت صورت گیرد بهتر است اما اگر نتوانستند کارت سوخت بین همه مردم توزیع کنند کسانی که کارت نگرفته‌اند با قیمت آزاد بنزین دریافت کنند اما سهمیه آنها محفوظ باشد.

کمال دانشیار رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز که برخی گزارش‌ها در مورد تأخیر اجرای طرح کارت سوخت به نقل از وی منتشر شده بود نیز روز یکشنبه گفت: قانون سهمیه‌بندی بنزین باید در موعد مقرر اجرا شود.

دانشیار خاطر نشان ساخت: دولت اگر بخواهد سهمیه بندی را به تأخیر بیاندازد باید لایحه‌ای تقدیم مجلس کند و مصوبه مجلس را داشته باشد. به گفته وی در صورتی که دولت از مجلس مجوز نگیرد علی رغم عدم آمادگی باید در موعد مقرر قانون سهمیه‌بندی را اجرا کند.

دانشیار همچنین  با تاکید بر مفید بودن استفاده از مزایای کارت هوشمند سوخت در سهمیه‌بندی گفت: مجموعه ذیربط دولت با تمام قوا در حال مهیا کردن مقدمات اجرایی طرح کارت هوشمند است و این طرح باید اجرایی شود.

دانشیار با تاکید بر سهمیه‌بندی بنزین گفت: در صورتی که سهمیه بندی صورت نگیرد باید   ۹ میلیارد دلار برای واردات بنزین اختصاص یابد.

قیمت گازوئیل 16 تومان

روز یکشنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده واحده‌ای را تصویب کردند که براساس آن قیمت گازوئیل که در لایحه بودجه 450 ریال تعیین شده بود به 16 تومان بازگشت.

پس از رای نمایندگان به کلیات لایحه دولت پیشنهادات نمایندگان مبنی بر قیمت هر لیتر گازوئیل 45 ، 35 ، 30 ، 25 ، 20 تومان ارائه شد ولی هیچ یک رای نیاورد و در پایان نمایندگان به پیشنهاد دولت رای دادند.

کد خبر 21347

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز