گروه اقتصادی: سید حمید حسینی رئیس اتحادیه صادر کنندگان فرآورده‌های نفت گاز و پتروشیمی‌اعلام کرد: اعضای این اتحادیه درحال حاضر اجازه سواپ مواد نفتی ازجمله بنزین از ایران به عراق را انجام می‌دهند و آمادگی دارند تا به واردات بنزین به کشور برای عرضه آزاد نیز کمک کنند.

وی خاطر نشان کرد در حال حاضر ارزش یک تن بنزین در بازار‌های جهانی حدود 720 دلار است و با توجه به اینکه هرتن بنزین معادل1هزار و 300 لیتر است می‌توان بنزین را به قیمت‌های امروز تا حد اکثر 550 تومان به مصرف کنندگان داخلی عرضه کرد.

وی خاطرنشان کرد: واردات بنزین طبق اصل 44 نباید در اختیار دولت و در انحصار دولت باشد وباید به بخش خصوصی اجازه داده شود در این زمینه فعالیت کند.

وی با حمایت از اجرای طرح سهمیه بندی و مفید دانستن آن عرضه بنزین آزاد را نیز ضروری دانست.

وی در پاسخ به این که اگر دولت بخواهد بنزین را با قیمت کمتری عرضه کند بخش خصوصی چگونه می‌تواند در واردات حضور داشته باشد گفت: دولت می‌تواند بنزین را به قیمت‌های بازار تحویل گرفته و به قیمت مورد نظر خود عرضه کند.

برابرشدن سهمیه خودرو‌های دوگانه سوز با خودرو‌های بنزینی افزایش سهمیه خودرو‌های دوگانه سوز و مساوی شدن میزان دریافت بنزین آنان با خودرو‌های بنزین‌سوز از روز دوشنبه در کارت‌های هوشمند سوخت اجرایی شد.

این اقدام طبق تصمیم هیات منتخب تبصره  ۱۳قانون بودجه اجرا شده و براساس آن سهمیه بنزین خودروهای دوگانه سوز شخصی تا پایان مهرماه ۸۶ معادل خودروهای بنزین سوز سواری شخصی تحویل می‌شود.

طبق اعلام روابط عمومی‌شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، همچنین سهمیه سایر خودروهای دوگانه‌سوز شامل تاکسی، مسافربر شخصی، آژانس‌های مسافربری و انواع و انتها تا پایان مرداد ماه به مقدار سهمیه بنزین خودروهای مشابه بنزین‌سوز تعیین شده است.

کد خبر 25657

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز