دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: دولت هنوز در مورد سهمیه هر خودرو و قیمت آزاد بنزین به جمع بندی نرسیده و تصمیمی در این زمینه نگرفته است.

براساس مصوبه مجلس از اول خرداد ماه بنزین باید به صورت دونرخی و سهمیه بندی عرضه شود و دولت موظف است سهم هر خودرو و قیمت آزاد بنزین را تا آخر فروردین ماه مشخص نماید.

در همین حال روز دوشنبه دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد، هنوز هیچ تصمیمی برای بنزین گرفته نشده است و آخرین جمع بندی سهمیه سوخت خودروهای شخصی و قیمت آزاد بنزین هنوز مشخص نیست.

روز دوشنبه یک خبرگزاری داخلی از تعیین سهمیه 100 لیتری برای هر خودرو و قیمت 300 تومان برای بنزین آزاد خبر داده بود.

حسن مرادی عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما بااشاره به اینکه دولت موظف بود آخر فروردین میزان سهمیه و قیمت بنزین مازاد بر‌سهمیه را اعلام کند، تاکید کرد: متاسفانه برخی در اجرای مصوبه مجلس مانع ایجاد می کنند درحالی‌که مسئله سهمیه‌بندی بسیار خفیف است و نباید مردم را از آن ترساند.

مرادی تاکید کرد دولت باید قانون مصوب مجلس را اجرا کند و اگر نگرانی در مورد تورم هم بود این امر پیش از سهمیه بندی رخ داده و دیگر از این بابت نباید نگران بود.

با گذشت زمان و نزدیک شدن اول خرداد تراکم جمعیت در مراکز پستی و توزیع کارت موتورسیکلت ها افزایش یافته و با توجه به سنت عمومی در میان مردم انتظار می رود هرچه به روزهای پایانی اجرایی شدن طرح نزدیک شویم تراکم جمعیت در مراکز توزیع بیش از پیش افزایش یابد.

در این زمینه احمد زاده مدیر پست پیشتاز اعلام کرد برای رفع تراکم جمعیت در برخی مناطق مثل منطقه 14 پستی مراکز پستی بیشتری به این کار اختصاص داده شده‌است و با افزایش این مراکز تراکم جمعیت نیز تا حدی کاهش یافته است.

وی در عین حال از شبانه روزی شدن خدمات کارت هوشمند در مناطق پستی خبر داد و گفت: از این پس صاحبان خودرو که کارت سوخت خود ‌را دریافت نکرده‌اند می‌توانند در هر‌ساعت از شبانه‌روز به مناطق پستی مراجعه و کارت خود‌را پیگیری کنند.

کد خبر 20333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز