همشهری آنلاین: آمار راه‌اندازی کارت هوشمند سوخت در تهران به 60 جایگاه رسید و روزانه 10 تا 20 جایگاه جدید به این شبکه متصل می‌شوند.

به گزارش شانا، معاون فنی پروژه کارت هوشمند سوخت با اعلام این مطلب گفت: قبل از پایان سال، سیستم کارت هوشمند سوخت در همه جایگاه‌های استان تهران راه اندازی می‌شود.

احمد تولایی خاطرنشان کرد: در هر یک از این جایگاه‌ها یک یا دو سکو به عرضه سوخت فقط با کارت هوشمند اختصاص دارد و در سایر تلمبه‌ها عرضه سوخت بدون کارت انجام می‌شود، اما سیستم کارت هوشمند سوخت آنها فعال است و همه تراکنش‌های آنها منتقل می‌شود.

وی افزود: با توجه به این که هنوز کارت هوشمند همه خودروها توزیع نشده، همه تلمبه‌ها به عرضه سوخت با کارت هوشمند اختصاص نیافته است تا با توجه به افزایش مصرف سوخت در روزهای پایان سال و نوروز، خللی در کار جایگاه‌ها ایجاد نشود، اما بقیه تلمبه‌ها هم در سیستم هستند و عملیات انتقال اطلاعات، سوخت گیری و سازکارهای کنترلی در آنها انجام می‌شود.

تولایی درباره جزئیات راه اندازی سیستم کارت هوشمند سوخت در جایگاه‌ها گفت: در این مرحله مشخصات تلمبه‌ها و مخازن جایگاه در داخل سیستم شناسایی می‌شود و همه تراکنش‌هایی که در جایگاه انجام می‌شود، به مرکز داده انتقال می‌یابد؛ به این ترتیب جایگاه برای کار با کارت هوشمند سوخت آماده می‌شود.

وی تاکید کرد: به مرور زمان با توزیع بیشتر کارت، تعداد سکوهای توزیع سوخت با کارت هوشمند افزایش می‌یابد.

معاون فنی پروژه کارت هوشمند سوخت با اشاره به شروع کار راه اندازی جایگاه‌ها در سایر استان‌ها اظهار داشت: این کار در بقیه استان ها هم شروع شده است و از پیمانکار خواسته‌ایم برنامه نصب خود را برای دیگر استان‌ها ارائه دهد تا کار در استان‌ها هم به سرعت انجام شود.

کد خبر 17552

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز