همشهری آنلاین: وزیر نفت علت تأخیر در اجرای سهمیه بندی توزیع بنزین را برنامه‌ریزی مطمئن‌تر اعلام کرد و گفت: زمان اجرای این طرح و میزان سهمیه بنزین هفته آینده مشخص خواهد شد.

سید کاظم وزیری هامانه گفت:هم اکنون گزارش اجمالی از وضع نحوه اجرای سهمیه‌بندی تهیه شده و در نخستین جلسه تصمیم‌گیری، مطرح و زمان و میزان سهمیه مشخص خواهد شد.

وزیر نفت علت تأخیر در اجرای سهمیه‌بندی را کسب اطمینان از ایجاد کمترین مشکل برای مردم اعلام کرد و افزود: طبق قانون بودجه سال 86 سهمیه‌بندی باید از ابتدای خرداد اجرا می‌شد اما تأخیر آن برای بررسی دقیق‌تر همه جوانب و رفع مشکلات احتمالی پذیرفته شد.

وزیری هامانه وضع موجود برای اجرای سهمیه‌بندی را مطلوب توصیف کرد و گفت: از زمانی که عرضه سوخت با کارت هوشمند آغاز شد سیستم عملاً برای سهمیه‌بندی آماده بود و فقط برای اینکه به خوبی کنترل و برنامه‌ریزی شود، سهمیه بندی آغاز نشد.

وزیر نفت افزود: در حال حاضر 2241 جایگاه سوخت‌گیری در سراسر کشور برای عرضه سوخت با کارت هوشمند سوخت آماده شده‌است که به 2250 جایگاه خواهد رسید.

وزیری هامانه تأکید کرد: با هماهنگی نیروی انتظامی و مراکز پست 80 درصد از کارت‌های توزیع نشده به نشانی مالکان خودروها ارسال شده و 20 درصد بقیه نیز درحال رفع اشکال و ارسال است.

وزیری هامانه از همه کسانی که تاکنون موفق به دریافت کارت هوشمند سوخت خود نشده‌اند، خواست در اسرع وقت برای دریافت کارت خود اقدام کنند.

وی افزود: همه دارندگان خودرو با مراجعه به مراکز پستی و دارندگان موتور سیکلت نیز با مراجعه به کلانتری محل سکونت خود کارت سوخت خود را دریافت کنند تا با آغاز سهمیه‌بندی با مشکل مواجه نشوند.

وزیری هامانه در پاسخ به اینکه آیا با سهمیه‌بندی بنزین عرضه آن با قیمت آزاد نیز انجام خواهد شد یا خیر؟، گفت: پس از تصمیم‌گیری در مورد سهمیه‌بندی و بررسی میزان مصرف در یکی دوماه آغاز طرح و شرایط مصرفی در مورد عرضه بنزین به صورت آزاد تصمیم‌گیری خواهد شد، البته هنوز هیچ عدد مشخصی درمورد قیمت بنزین خارج از سهمیه‌بندی اعلام نشده و ارقام برخی افراد نظر شخصی آنهاست.

وی افزود: به هرحال قیمت بنزین آزاد یا بر مبنای قیمت خلیج فارس یا قیمت تعادلی و تصمیم‌گیری در این مورد با هیئت دولت خواهدبود.

وزیر نفت با اشاره به اقدام برخی هموطنان در خصوص ذخیره‌سازی بنزین گفت: مردم اطمینان داشته باشند سهمیه‌بندی به‌گونه‌ای خواهد بود که با مشکل مواجه نخواهند شد و ذخیره‌سازی بنزین کاری بسیار خطرناک است.

وزیری هامانه درباره کسانی که کارت هوشمند خود را گم کرده‌اند، گفت: هم اکنون 600 دفتر خدمات پستی برای ارائه خدمات پشتیبانی به کسانی که کارت خود را گم کرده‌اند یا خودرو جدیدی خریداری می‌کنند یا مالکیت خورو آنها تغییر می‌کند، فعال شده‌است و مردم با مراجعه به این دفاتر کارت خود را دریافت کنند.

وزیر نفت با اشاره به کاهش 50 درصدی رشد مصرف بنزین در سال جاری گفت: میزان رشد مصرف بنزین پیش‌بینی شده برای سال جاری 10 درصد بود که با آغاز عرضه سوخت با کارت هوشمند این رشد در حد 5/5 درصد متوقف شده‌است و با انجام سهمیه‌بندی به رقم ایده‌آل خواهیم رسید.

وزیری هامانه افزود: هم اکنون مصرف روزانه بنزین 75 میلیون لیتر است که در مدت مشابه سال گذشته 71 میلیون لیتر بود.

وزیر نفت به مردم اطمینان داد با تدابیرکه در نحوه سهیمه‌بندی اعمال خواهد شد قطعاً سفرهای تابستانی مردم با مشکل مواجه نخواهد شد.

وی اعلام این تدابیر را به برگزاری جلسه هفته آینده موکول کرد.

کد خبر 24806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز