همشهری آنلاین: جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: کارت هوشمند 150 هزار مسافربر شخصی و آژانس‌ها از روز یکشنبه تحویل می‌شود.

هادیان‌فر در گفت‌وگوبا ایسنا، با اشاره به اینکه مالکان خودروها تا 28 خرداد ماه سال جاری فرصت دارند تا نسبت به دریافت کارت هوشمند سوخت اقدام کنند، افزود: از 150 هزار مسافربر شخصی معرفی شده توسط وزارت کشور، 51 هزار مسافربر در تهران فعالند که تا پیش از 28 خرداد ماه کارت سوخت خود را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود 400 هزار کارت سوخت خودروها همچنان در دفاتر پستی معطل است علت این امر را آدرس غلط این دسته از خودروها عنوان و تصریح کرد: از 5/8 میلیون کارت خودرو صادر شده 1/8 میلیون کارت تحویل مالکان شده است.

هادیانفر به مالکان خودروهایی که تاکنون موفق به دریافت کارت هوشمند سوخت خود نشدند توصیه کرد: هرچه سریعتر با مراجعه به مراکز پلیس + 10 و یا پایگاه اینترنتی www.epolice.ir نسبت به اصلاح آدرس خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: بدیهی است در صورت اصلاح آدرس در اسرع وقت برای این افراد کارت سوخت ارسال خواهد شد.

کارت سوخت موتور سیکلت‌ها

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در خصوص موتورسیکلت‌ها نیز گفت: تمامی مالکان موتورسیکلت‌هایی که برای دریافت کارت خود مراجعه کرده‌اند کارت هوشمند سوخت خود را گرفته‌اند و تمهیداتی نیز اندیشیده شده تا سایر مالکان با مراجعه به کلانتری‌ها کارت هوشمند سوخت خود را دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه گزارشی در خصوص کارت هوشمند سوخت جعلی دریافت نشده است، خاطرنشان کرد: کارتهای هوشمند سوخت همانند سیم کارت هستند و در صورت مفقودی و اعلام به مراکز پلیس این کارت‌ها با اولین سوخت‌گیری سوخته و باطل می‌شوند.

از کارت‌های دیگران استفاده نکنید

محمد ناصری، سخنگوی طرح کارت هوشمند سوخت نیز گفت: کارتهای گم شده صاحبان خودرو و همچنین کارتهای تقلبی در سیستم غیرفعال می‌شوند.

وی از مردم خواست از کارتهای متفرقه که خرید و فروش می‌شود و یا کارتهایی که متعلق به خودرو شخصی دیگری است که گم شده استفاده نکنند، زیرا در صورتی که صاحب کارت به مراکز خدمات کارت هوشمند سوخت مراجعه کند و گم شدن کارت خود را اعلام کند Pin Code کارت مفقود شده وارد سیستم شده و آن کارت غیرفعال می‌شود.

ناصری به خریداران خودروهای دست دوم توصیه کرد که قبل از انجام معامله به آدرسهای اینترنتی پیگیری کارت مراجعه کنند و ببینند که برای خودرو کارت صادر شده است یا خیر و در صورتی که کارت صارد شده بود آن را از فروشنده طلب کنند.

وی با تاکید بر تحویل کارت هوشمند سوخت هر خودرو در زمان خرید و فروش به ستاد تبصره 13 گفت: به مراکز ثبت اسناد ابلاغ شده که در هر معامله خودرو، کارت هوشمند سوخت جزء اسناد خودرو بشمار می‌رود و اگر کسی کارت را تحویل ندهد تخلف کرده است.

کد خبر 23804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز