یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: در جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر کشور، موضوع دو نرخی شدن بنزین مطرح و مورد تائید وزیر کشور قرار گرفت.

به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی، عضو هیئت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز(یکشنبه 20 خرداد) مجلس در جمع خبرنگاران در توضیح جلسه غیر علنی و غیر رسمی مجلس با حضور مصطفی پورمحمدی وزیر کشور،با بیان این خبر اظهار داشت: هیچ گونه سستی از سوی دولت و مجلس برای سهمیه بندی بنزین وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه دولت با تمام توان برای ایجاد مقدمات سهمیه بندی بنزین تلاش می کند، افزود: دولت آنچه را که مجلس در خصوص بنزین تصویب کرده را به طور کامل اجرا می کند و چند هفته دیرتر یا زودتر نمی تواند تاثیری داشته باشد.

حاجی بابایی با اشاره به توافق مجلس با دولت برای آغاز سهمیه بندی از پایان خرداد ماه ، گفت: اگر تاخیری هم بوده برای ایجاد مقدمات اجرایی مناسب سهمیه بندی است.

این عضو هیات رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام دولت ، تاکنون 90 درصد جایگاه های سوخت تجهیز شده و اکثریت کارت های هوشمند سوخت نیز توزیع شده است. وی تصریح کرد: در کنار فشارهایی که به دولت وارد می کنیم باید مراعات حال دولت را نیز در نظر داشته باشیم و به دولت زمان دهیم که آمادگی خود را به دست آورد.

هنوز میزان سهمیه و قیمت آن مشخص نیست

بیژن شهبازخانی نماینده ملایر نیز درباره جلسه غیر علنی مجلس با وزیر کشور درباره سهمیه بندی بنزین اظهار داشت: به گفته وزیر کشور مشکلات مربوط به کارت هوشمند سوخت حل شده و قرار است سهمیه بندی نیز در سه مرحله، خودرهای دولتی، شخصی و عمومی و موتور سیکلت ها ساماندهی شود.

وی افزود: در این جلسه، نایب رئیس اول مجلس نیز پیشنهاد داد تا این مراحل در دو هفته اجرایی شود که این پیشنهاد از سوی وزیر کشور مورد تایید قرار گرفت. شهباز خانی ادامه داد: متاسفانه هنوز سهمیه ماهانه هر خودرو و قیمت آزاد بنزین مشخص نشده است.

نماینده ملایر گفت: هر چند به گفته وزیر کشور، مشکلات کارت هوشمند در حال حل شدن است اما هنوز برخی مسائل مهم بوده و جوابی برای آن ارایه نشده است. این نماینده مجلس متذکر شد: این دغدغه وجود دارد که دولت نتواند در دو هفته سهمیه بندی بنزین را اجرا کند.

شهبازخانی خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام وزیر کشور قرار است برای خودروهای پرمصرف سهمیه آزاد تعیین شود.

کد خبر 23977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز