سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: افشین احمدزاده مدیرکل پست پیشتاز بعد از ظهر سه‌شنبه آخرین آمار توزیع کارت هوشمند را نزدیک 7 میلیون اعلام کرد.

به گفته وی همچنین کار توزیع کارت تا 2 هفته دیگر به شکل سراسری خاتمه خواهد یافت.

مدیرکل پست پیشتاز افزود از 7میلیون و 900 هزار کارت هوشمند که از سوی نیروی انتظامی صادر و به پست تحویل شده است، 6 میلیون و 900 هزار کارت به صاحبان خودرو تحویل و 930 هزار کارت در باجه های پستی به صورت معطل باقی مانده است.

وی خاطر نشان ساخت باید صاحبان خودرو برای تسریع دریافت کارت به مراکز پستی مراجعه و نشانی و مشخصات خودرو به این مراکز تسلیم کنند.

وی تاکید کرد با ادامه روند جاری تا 2هفته دیگر کار توزیع کارت هوشمند به معنای متراکم جاری خاتمه  خواهد یافت و تنها به درخواست‌های موردی صاحبان خودرو پاسخ داده می شود.

وی خاطر نشان کرد با پایان توزیع کارت هوشمند برنامه ریزی برای توسعه خدمات  پشتیبانی آنلاین و رایانه ای دارندگان  کارت هوشمند در سراسر کشور تسریع می شود تا مشکلات روزمره مردم  در مورد کارت با سرعت و بدون وقفه انجام شود.

جایگاه‌‌داران همچنان نگرانند

بیژن حاج محمدرضا، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز فروش سوخت اعلام کرد تا حال حاضر هیچ خبری از نحوه عرضه بنزین به خودرو های دولتی به این مراکز اعلام نشده و براساس خبرهای منتشر شده هزینه دریافتی در مراکز فروش برای خودرو های دولتی همان 100 تومان است و مراکز عرضه هیچ دخالتی در این زمینه ندارند.

وی در ادامه تاکید کرد آثار اجرای سهمیه بندی برای خودرو های شخصی و عمومی نیز که احتمال دارد در پایان ماه آغاز شود در مراکز فروش قابل پیش بینی نیست و باید انتظار کشید و دید که با مشخص شدن سهمیه هر خودرو و اجرایی شدن آن در مرکز فروش چه رخ خواهد داد.

وی با ابراز نگرانی در مورد اینکه سهمیه بندی ممکن است تراکم خودرو در زمان هایی خاص و کاهش فروش را در برخی روز های ماه در پی داشته باشد تاکید کرد باید میزان دقیق آمار پمپ ها و بانک اطلاعات کارت سوخت هماهنگ شود تا اختلاف میزان دریافت سوخت واقعی رخ ندهد و با توجه به محدود بودن میزان سهمیه، صاحبان خودرو سوخت کافی دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد در برخی موارد اختلاف آماری میان سوخت تحویلی پمپ و مرکز ذخیره اطلاعات کارت سوخت مشاهده شده است.

سهمیه سوخت خودرو های دولتی

براساس نخستین اطلاعیه رسمی دولت سهمیه بندی سوخت برای خودرو های دولتی از این هفته به میزان 10 لیتر در روز از ساعت 24 چهارشنبه آغاز می شود.

پیش از این نماینده دولت در جلسه غیر علنی با نمایندگان مجلس از آغاز سهمیه بندی به تدریج و با خودرو های دولتی خبر داده بود.براساس مصوبه بودجه سال جاری خودرو های دولتی باید قیمت بنزین را به نرخ آزاد بپردازند و از یارانه برخوردار نخواهند شد.

به این ترتیب نرخ بنزین سهمیه دولتی با نرخ آزاد عرضه بنزین یکسان است ولی نرخ بنزین خودرو های دولتی نیز اعلام نشده است.

براساس اطلاعیه دولت نرخ بنزین دولتی با آغاز سهمیه بندی 100 تومان دریافت می شود و پس از اعلام میزان بنزین مصرفی و مشخص شدن نرخ بنزین آزاد از دستگاه های مربوطه دریافت می شود.

کد خبر 24188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز