همشهری آنلاین: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی از ابتدای خرداد ماه امسال قیمت فروش یک لیتر بنزین معمولی و سوپر به ترتیب 100 و 140 تومان خواهد بود.

سخنگوی طرح کارت هوشمند سوخت و رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور با اعلام این مطلب به خبرنگار شانا افزود: به موجب بند «و» تبصره 13 قانون بودجه سال 86 دولت موظف است حداکثر از ابتدای خرداد 1386، بنزین تولید داخل، همچنین بنزین وارداتی تا سقف یارانه معادل ارزی 22 هزار و 250 میلیارد ریال را به صورت سهمیه‌ بندی با اولویت استفاده از کارت هوشمند سوخت به قیمت هر لیتر یک هزار ریال عرضه کند.

محمد ناصری ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، از روز سه شنبه این هفته (اول خرداد)، هر لیتر بنزین معمولی 100 تومان و با استفاده از کارت هوشمند سوخت عرضه می‌شود.

وی با اشاره به آن دسته از دارندگان خودرو که تاکنون کارت هوشمند سوخت خود را دریافت نکرده اند، خاطرنشان کرد: این دسته از هموطنان می توانند در جایگاه‌های ویژه در سراسر کشور که به زودی اعلام می شوند، با استفاده از کارت هوشمند سوخت اضطراری که در اختیار جایگاه‌داران قرار گرفته است، سوختگیری کنند.

راه اندازی 600 مرکز خدمات کارت هوشمند سوخت

سخنگوی طرح ملی کارت هوشمند سوخت همچنین از راه اندازی 600 مرکز خدمات کارت هوشمند سوخت در روزهای آینده خبرداد.

محمد ناصری ادامه داد: به زودی 800 باجه خدماتی در 600 دفتر پستی به منظور عرضه انواع خدمات کارت هوشمند سوخت به دارندگان خودرو و موتورسیکلت راه اندازی می شود.

وی اعلام مفقود شدن کارت هوشمند سوخت، معیوب بودن، فعال کردن و درخواست صدور کارت هوشمند سوخت المثنی، همچنین گزارش‌گیری و رفع مغایرت از کارت هوشمند سوخت و تحویل کارت هوشمند سوخت را از خدمات این دفاتر برشمرد.

ناصری با اشاره به موضوع احراز هویت متقاضی به وسیله متصدی باجه خدماتی کارت هوشمند سوخت تصریح کرد: برای دریافت خدمات در دفاتر کارت هوشمند سوخت، حضور مالک الزامی نیست و ارائه خدمات به آورنده مدارک امکان پذیر است.

سخنگوی طرح ملی کارت هوشمند سوخت به سه نوع مدارک لازم برای ارائه خدمات کارت هوشمند سوخت اشاره کرد و توضیح داد: مدارک هویتی شخص حقیقی شامل کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه و گذرنامه، مدارک هویتی شخص حقوقی شامل معرفی نامه رسمی شرکت یا سازمان با امضا و مهر مجاز و مدارک هویتی خودرو شامل کارت خودرو و یا شناسنامه خودرو ( بنچاق محضری خودرو) برای عرضه خدمات کارت هوشمند سوخت به دفاتر خدماتی لازم است.

عرضه بنزین بدون کارت هوشمند فقط در 20 درصد از جایگاه‌ها

سخنگوی طرح ملی کارت هوشمند سوخت همچنین گفت: همزمان با آغاز طرح ملی کارت هوشمند سوخت، عرضه بنزین در 20 درصد از 2300 جایگاه سوخت رسانی کشور با کارت هوشمند سوخت اضطراری موجود نزد جایگاه داران انجام می‌شود.

محمد ناصری افزود: با توجه به این که از ابتدای خرداد امسال عرضه بنزین در سراسر کشور فقط با استفاده از کارت هوشمند سوخت انجام می شود و از آنجا که هنوز  عده ای از هموطنان کارت هوشمند سوخت خود را تحویل نگرفته اند؛ بنابراین این دسته از دارندگان خودرو می توانند در جایگاه هایی که به زودی مشخص می شوند، با استفاده از کارت هوشمند سوخت اضطراری سوختگیری کنند.

وی ادامه داد: طبیعی است که عرضه بنزین در این جایگاه ها، به طور محدود، فقط تا زمان توزیع کامل تمام کارت های هوشمند سوخت در کشور انجام خواهد شد.

ناصری تصریح کرد: با افزایش روند توزیع کارت های هوشمند سوخت، به تدریج تعداد این جایگاه ها به صفر می رسد و تمام آنها بنزین را با استفاده از کارت هوشمند سوخت عرضه خواهند داد.

سخنگوی طرح ملی کارت هوشمند سوخت خاطرنشان کرد: آدرس جایگاه های عرضه بنزین با استفاده از کارت هوشمند سوخت اضطراری به زودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 22502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز