همشهری‌آنلاین: رئیس قوه مقننه گفت: حرف‌هایی که از سوی فتنه گران و جریان انحرافی زده می‌شود اختلاف ایجاد می‌کند و سیاسیون باید از گذشته کشور بهره ببرند و از تیراندازی‌های سیاسی و بد و بیراه گفتن بپرهیزند.

علی لاریجانی شامگاه سه شنبه در جمع هیئت‌های مذهبی استان قم که در حسینیه آقا سید حسن قم برگزار شد اظهاراتی درباره فضای سیاسی کشور، انتخابات مجلس و شرایط پس از آن مطرح کرد که مهمترین آنها به نقل از مهر در جدول می‌آید:

1

  • برخی از جریان‌ها در اوائل انقلاب با دین برخورد ابزاری می‌کردند اما روحانیت و مراجع هیچگاه با دین چنین برخوردی نکردند و همواره اصالت دینی را مطرح می‌کنند.

2

  • جریان انحرافی هیچ چیز نیست و حرف‌های سبکی می‌زند. جریان انحرافی گاهی مکتب ایرانی را مطرح می‌کند، در صورتی که ایران یک سرزمین و مکتب یک جریان فکری است. جریان انحرافی حرف‌های سخیفی همانند دوستی با مردم اسرائیل مطرح می‌کند که این باعث شد تا روشنفکران کشورهای عربی این حرف را علم و آن را از ناحیه مسئولان ایران عنوان کنند.

3

  • جریان انحرافی معنویت کاذب و من درآوردی دارد و باید توجه کرد کسی که می‌خواهد در مورد اسلام حرف بزند باید تحصیلاتش را داشته باشد و پابرهنه نمی‌توان در مورد اصالت دین حرف زد. عاملی که می‌تواند مردم را در برابر تهاجم‌ها صیانت کند اصالت دینی است که این اصالت نیز از ناحیه مراجع و علما به مردم می‌رسد.

4

  • نباید گول روشنفکری‌های سیاسی جریان انحرافی را خورد، چرا که از آن‌ها استقامتی در نمی‌آید و بعد از مدتی کج می‌شوند.

5

  • امروز اشتغال و گرانی مشکل اصلی کشور است که البته قابل حل است.

6

  • باید در حوزه مسائل داخلی کشور متحد بود و از دعواهای سیاسی پرهیز شود. برخی از حرف‌هایی که در کشور از سوی فتنه گران و جریان انحرافی زده می‌شود موجب اختلاف می‌شود و سیاسیون باید از گذشته کشور بهره ببرند و از تیراندازی‌های سیاسی و بد و بیراه گفتن بپرهیزند و باید نیروهای کشور را روی هم گذاشت که عده‌ای متوجه این امر نیستند.

7

  • ماجراجویان پس از انتخابات سال ۸۸ به عزت کشور لطمه وارد کردند اما چون ما راهبر داشتیم و دارای مردمی معتقد بودیم این توطئه به پایان رسید.

8

  • آمریکایی‌ها به دنبال ماجرا جویی هستند که بخشی از این پروژه در سوریه دنبال می‌شود اما مقصد اصلی آن‌ها ایران است. کشورهای اسلامی باید وحدت داشته باشند و از خود غیرت به خرج دهند و در برابر زیاده خواهی‌های استکبار بایستند.

9

  • بهانه جویی‌های غرب در خصوص مسئله هسته‌ای ایران دروغ است. مشکل اصلی آن‌ها با رفتار ایران است که توانسته در منطقه تحول آفرین باشد و فرهنگ جهاد وشهادت را احیا کند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، علی لاریجانی در روزهای اخیر با اقدامات تخریبی روبرو شده است و در برخی اظهاراتش نیز به این موضوع واکنش نشان داد. اما با وجود تلاش برای تخریب رئیس مجلس هشتم اما بیش از 60 نفر از طلاب حوزه علمیه قم حمایت خود از وی را اعلام کردند.

حمایت بیش از 60 نفر از نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم
  • بیش از 60 نفر از نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی از کاندیداتوری وی از حوزه انتخابیه قم اعلام حمایت کردند.در این دیدار که شامگاه یکشنبه در منزل پدری علی لاریجانی و با حضور حجت‌الاسلام جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران انجام شد، حجت‌الاسلام داود نمازی نماینده طلاب و فضلای استان قم به بیان چگونگی کاندیداتوری لاریجانی از قم پرداخت و گفت: در دوره هشتم انتخابات مجلس جریان‌های اصولگرای قم به این نتیجه رسیده بودند که برای رشد و توسعه و آبادانی این استان نیاز به حضور یک شخصیت ملی در جایگاه نمایندگی مردم قم است. این جریان‌ها با بررسی شخصیت‌‌های مختلف، لاریجانی را به مراجع تقلید و اعضای جامعه مدرسین پیشنهاد دادند و برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی مراجع عظام اقدام به دعوت از لاریجانی برای کاندیداتوری از قم کردند و لاریجانی هم به لحاظ احترام به نظر مراجع و جامعه مدرسین و گروه های اصولگرای استان از حوزه انتخابیه قم کاندیدا شد.
  • وی در این دیدار تاکید کرد که تخریب‌ها علیه آقای لاریجانی را قبل از آنکه متوجه لاریجانی بدانم تخریب حوزه و مرجعیت و جامعه مدرسین می‌دانم. به نظر می‌رسد گروهی بی‌هویت درصدد هستند که استوانه‌های علمی و سیاسی حوزه را از بین ببرند. کسانی که ادعا می‌کنند مراجع تقلید تحت فشار، از لاریجانی حمایت کردند به مراجع و جامعه مدرسین توهین می‌کنند و عدالت آنها را زیرسئوال می‌برند که در پاسخ به این افراد باید گفت ما هر چه گروه فشار در چنته داشتیم دو دستی تحویل مخالفان داده‌ایم. البته مراجع بصیر، آگاه و عادل و نیز اعضای جامعه مدرسین تحت تاثیر این حرف‌ها قرار نگرفتند.
بیانیه ۴۰ تن از فضلای حوزه علمیه قم
  • ۴۰ تن از فضلای حوزه علمیه قم در حمایت از دکتر علی لاریجانی بیانیه صادر کردند.
  • فضلای برجسته حوزه علمیه قم در بیانیه ای ضمن حمایت از نامزدی دکتر علی لاریجانی در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم، به رفتار تخریبی که به شکلی گسترده علیه وی می شود اعتراض کردند.

 

کد خبر 162173
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز