همشهری آنلاین: اقدامات برخی جاهلین و غافلین در حوادث سال ۸۸ دغدغه مسئولان برای مشارکت مردم در انتخابات را افزایش داد/در جنایت کهریزک در قوه مجریه فردی که در مظان اتهام بود به مقام بالاتر ارتقا یافت.

عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی ایران اسلامی عنوان کرد: دراین آشفته بازار تعدد لیست‌ها، شرکت نکردن در جمع کاندیداها حتی یک امتیاز محسوب می‌شود. امیدوارم در روز‌های آینده برخی افراد ایثار کنند و از رقابت کنار بکشند.

به گزارش ایلنا، عبدالحسین روح‌الامینی در تشریح فضای انتخابات با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه خانواده انقلاب عزت و پایداری نظام و مشارکت مردم برای حفظ دستاوردهای انقلاب بود، گفت: باید با شرکت در اتنخابات ارتفاع زیر بنای نظم را بیش از پیش بالا برد. ضمن اینکه تهدید‌ها و تحریم‌های دشمنان باب جدیدی نیست و ما همواره با آن مواجه بودیم ولی این روز‌ها دشمن چنگ و دندان بیشتری به ما نشان می‌دهند.

وی با اشاره به حوادث سال ۸۸ افزود: متاسفانه اقدامات برخی جاهلین و غافلین موجب شادی و امیدواری دشمنانمان شد و دغدغه مسئولان برای مشارکت مردم در انتخابات را افزایش داد در حالیکه هم اکنون روزبه روز این دغدغه کمتر می‌شود و امیدوارم شاهد مشارکتی باشکوه‌تر از گذشته باشیم.

عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی ایران اسلامی در واکنش به حاشیه نشینی برخی افراد در جریان انتخابات اذعان داشت: کسانی که در زاویه تحریم‌ و حاشیه انتخابات قرار دارند باید بدانند که اگر خود را از رودخانه نظام و انقلاب جدا کنند، همیشه ضرر کرده‌اند. چرا که در طول ۳۳ پس از انقلاب قطار انقلاب کسی را از مسیر پیاده نکرده است بلکه نظام همیشه با صبر و حوصله رفتار کرده است در حالیکه برخی با کم حوصلگی خود را از این مسیر محروم کردند. بنابراین نظام در کنار برخی ریزش‌ها رویش‌های زیادی نیز داشته است.

وی ادامه داد: سوالی که مطرح می‌شود این است که کسانیکه در سال ۸۸ نیز خود رادر حاشیه قراردادند، در صورتی که در انتخابات اخیر نیز همچون ۹ دی وارد صحنه نشوند و تنها تماشاچی باشند، اگر در کنار مردم قرار نمی‌گیرند در کنار چه کسانی خواهند بود. چرا که مسلما و فارغ از دسته بندی‌های سیاسی یا در کنار انقلاب و یا در کنار معارضین انقلاب خواهند بود. بنابراین دراین صورت انزوا طلبی به سراغشان خواهد آمد چرا که مردم نمی‌گذارند به گوهر آزادی آسیبی برسد.

وی اضافه کرد: دراین آشفته بازار تعدد لیست‌ها شرکت نکردن در جمع کاندیدا شاید حتی یک امتیاز محسوب شود. امیدوارم در روز‌های اخیر برخی افراد ایثار کنند و از رقابت کنار بکشند.

روح الامینی در بیان ویژگی‌های فضای انتخابات اظهار داشت: طبیعتا افکار عمومی غفلت و تعدیل در نقد را نمی پسندد. بطور مثال در مورد جنایت کهریزک، ما از مسیر قانونی مسئله را پیگیری کردیم، و با وجود گلایه‌های سنگینی که داشتیم، دیدیم که حتی در قوه مجریه فردی که در مظان اتهام بود به مقام بالاتر ارتقا یافت با این حال که می‌توانستیم راه‌های دیگری را نیز انتخاب کنیم. بنابراین نباید مسائل رابا یکدیگر قاطی کرد.

 

کد خبر 161725
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز