همشهری‌آنلاین: سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که در جلسه فوق العاده این شورا هشت نفر دیگر از داوطلبان نمایندگی نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند این در حالی است مصطفی محمد نجار وزیز کشور گفته است که تأیید صلاحیت جدیدی از شورای نگهبان به وزارت کشور ارائه نشده است.

به گزارش همشهری آنلاین، اسامی برخی ردصلاحیت شدگانی که تایید شدند در جدول زیر آمده است:

1 سید ناصر موسوی نماینده مردم فلاورجان
2 ، سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز
3 فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک
4 نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه

 

عباسعلی کدخدایی شامگاه سه شنبه به ایرنا گفت: چهار نفر از تایید صلاحیت شدگان جدید از نمایندگان مجلس هشتم شورای اسلامی هستند.

ایرنا نوشته است: سید ناصر موسوی نماینده مردم فلاورجان، سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز، فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک و نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه جزو تایید صلاحیت شدگان جدید هستند.

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی 12 اسفندماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.تایید صلاحیت 3 کاندیدای خوزستان در دقیقه 90

فارس هم نوشت: در حالی که تا زمان قانونی تبلیغات کاندیداهای مجلس نهم تنها 24 ساعت زمان باقی است سه کاندیدای مجلس نهم از خوزستان که از نمایندگان کنونی هستند تایید صلاحیت شدند.

پیش از این براساس اعلام ستاد انتخابات خوزستان و مراجع رسمی و غیررسمی هفت نفر از نمایندگان کنونی این استان در مجلس برای شرکت در عرصه انتخابات مجلس نهم رد صلاحیت شدند که دقایقی پیش صلاحیت سه نفر از آن‌ها تایید شد.

تایید صلاحیت برخی از این نمایندگان شامگاه سه‌شنبه از طریق پیام کوتاه به طور گسترده اطلاع‌رسانی شد.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان اظهار داشت: از سوی ستاد انتخابات کشور صلاحیت سیدشریف حسینی، سید ناصر موسوی و فریدون حسنوند تائید شده است.

حمید قناعتی افزود: شورای نگهبان در ادامه بررسی‌های خود، صلاحیت تعدادی از نمایندگان کنونی مجلس را تایید کرده که در بین آن‌ها حسینی نماینده اهواز، موسوی نماینده رامهرمز و رامشیر و حسنوند نماینده اندیمشک نیز به چشم می‌خورد.

بدین ترتیب تنها 2 روز مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی، شوک تایید صلاحیت‌ها در دقیقه 90، آرایش انتخاباتی را در برخی از شهرهای خوزستان از جمله اهواز، رامهرمز و اندیمشک تغییر داده و معادلات انتخاباتی را تا حدی زیادی در برخی شهر‌ها به خصوص اهواز بر هم زده است.

در روز چهارم اسفند ماه، تأیید صلاحیت فرج‌الله سلحشور یکی دیگر از کاندیدا‌ها از حوزه انتخابیه اهواز اعلام شد و اینک دو روز مانده تا انتخابات با اعلام تایید صلاحیت سه نفر دیگر از کاندیدا‌ها، تعداد نامزد‌ها در استان خوزستان به 206 نفر رسید.

کد خبر 162094
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز