همشهری‌آنلاین: حداد عادل با تأکید بر اینکه در این دوره از انتخابات مردم با دقت بیشتری باید بین خوب و خوب‌تر تصمیم بگیرند، گفت: ملت توجه داشته باشند که کدام لیست مؤثرتر است. ما از فهرست جبهه متحد اصولگرایان دفاع می‌کنیم.

غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران و یکی از سرلیست‌های جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم عصر پنجشنبه طی سخنانی در همایش بزرگ سلامت جبهه متبوعش که در محل مسجد امام جعفر صادق(ع) نکاتی را درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی مطرح کرد که مهمترین این اظهارات به نقل از فارس در زیر آمده است:

  • لازمه اعتماد مردم به حکومت «سلامت مسئولان» و یکی از نعمت‌های خداوند به ملت ایران «انتخابات» است.
  • زمانی که بنده رئیس مجلس هفتم بودم، گاهی نمایندگان کشورهای خارجی پیش ما می‌آمدند و درباره دموکراسی سخنانی را مطرح می‌کردند تا دموکراسی را به ما بیاموزند، بنده به آنها می‌گفتم که من رئیس مجلس هستم و با مقام معظم رهبری هم نسبتی دارم و اگر از من بپرسید که آیا مطمئن هستی دور آینده مردم به تو رأی می‌دهند یا نه، من پاسخ می‌دهم که هیچ اطمینانی در این زمینه ندارم.
  • مردم در کشور ما تصمیم می‌گیرند و این مسئله برخاسته از قوت نظام است و باورمان هست که خود مردم تصمیم‌گیرنده نهایی هستند و این نعمت بزرگی است و باید قدر آن را دانست.
  • مجلس تمرکز اداره کشور است و وقتی مردم اخبار مجلس را گوش می‌دهند و قانون مصوب مجلس را می‌بینند، احساس می‌کنند که این قانون را خود آنان وضع کرده‌اند، چرا که این نمایندگان توسط خود مردم انتخاب شده و به مجلس راه یافتند.
  • انتخابات مجلس نهم که هفته تبلیغات آن از امروز آغاز شده، اولین انتخابات بعد از فتنه 88 است، فتنه 88 حول محور انتخابات شکل گرفت و باید دانست که عده‌ای در داخل و برخی در خارج از کشور چشم به انتخابات مجلس نهم دوخته‌اند.
  • تا قبل از برگزاری انتخابات سال88، توصیه همه دشمنان به عدم حضور و مشارکت حداقلی مردم پای صندوق‌های رأی بود، اما پس از آنکه مردم به صورت گسترده در انتخابات حضور یافتند، نمایشنامه دوم را اجرایی کردند و آن متهم کردن نظام به تقلب در انتخابات بود.
  • در انتخابات مجلس نهم گروه‌های مختلفی، فهرست‌های متفاوتی را ارائه کرده‌اند اما اینطور نیست که مانند دوره‌های قبل یک گروه معتقد به انقلاب و ولایت فقیه در رقابت با یک گروه ساختارشکن باشد، در دوره‌های قبل و انتخابات مجلس ششم اینطور بود، اما امروز آن حالت دوقطبی انتخابات گذشته وجود ندارد و این موضوع باعث می‌شود که مردم قدری دقت بیشتری روی مواضع افرادی که در این فهرست‌ها قرار دارند، داشته باشند.
  • در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل فهرست‌هایی که ارائه شده، مردم باید قدری از کلیات تجاوز کنند و به کلیات اکتفا نکنند.
  • ملت باید قدری دقیق‌تر وارد این فهرست‌ها شده و توجه داشته باشند که کدام فهرست بیشتر مؤثر است، در این دوره از انتخابات مجلس نهم، انتخاب بین خوب و خوب‌تر است اما در دوره‌های قبل انتخاب بین خوب و بد بود.
کد خبر 161483
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز