همشهری آنلاین: رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان گفت: یکی از عوامل جریان انحرافی به یکی از مدیران مجلس پیشنهاد کرده بود که اگر در یکی از حوزه‌های انتخابیه جنوب کشور کاندیدا شود مبلغ 370 میلیون تومان کمک مالی به وی خواهد داد و بعد هم آن فرد دستگیر شد.

رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه نظارت جدی بر اجرای قوانین یکی از مهمترین برنامه های جبهه متحد در مجلس نهم است، گفت: تقویت بعد نظارتی کمیسیون اصل نود یکی از ضروریات برای رسیدن به این اصول است.

مهمترین اظهارات زاکانی در نشستی که امروز یکشنبه با موضوع نظارت و مبارزه با مفاسد اقتصادی که در دفتر مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی برگزار شد در زیر آمده است:

* دیوان محاسبات بحث هزینه‌ها و عملکردها را در چارچوب قوانین مورد بررسی قرار می‌دهد که در گذشته با سال‌ها تأخیر گزارشات ارائه می‌شد اما در یکی دو سال اخیر تلاش شد این گزارشات زودتر ارائه و جلوی انحرافات گرفته شود.

* یکی از عوامل جریان انحرافی به یکی از مدیران مجلس پیشنهاد کرده بود که اگر در یکی از حوزه‌های انتخابیه جنوب کشور کاندیدا شود مبلغ 370 میلیون تومان کمک مالی به وی خواهد داد و بعد هم آن فرد دستگیر شد.

* جریان انحرافی برای ماندن در قدرت تلاش می‌کند.

* آنچه که رهبری مکررا توصیه داشتند عدم استفاده از بیت‌المال در امور انتخابات است و آنچه که از طرف جریان انحرافی اعمال می‌شود بهره‌گیری از عوامل ثروت و قدرت در انتخابات است.

* با آگاهی و هوشیاری مردم و همچنین دقت نهادهای ذیربط و مجلس باید از آسیب رسیدن به انتخابات از ناحیه جریان انحرافی جلوگیری شود.

* مجلس هشتم در بعد مبارزه با مفاسد اقتصادی ضعف‌هایی داشته است. مجلس نهم باید با فعالیت بیشتری در بعد نظارتی عمل کرده و این مطالبه و دغدغه مقام معظم رهبری را پیگیری نماید.

کد خبر 160976
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز