همشهری آنلاین: استاندار تهران با بیان اینکه هیچ کاندیدایی حق استفاده از امکانات دولتی و اداری را ندارد، گفت: اگر کسی از کارکنان دولت در این زمینه مرتکب تخلف شود، در اختیار دادگاه رسیدگی به تخلفات قرار می‌گیرد.

مرتضی تمدن استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، به تبلیغات افراد و گروه‌ها برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: اگر در بنرهای تبلیغاتی احزاب و جبهه‌ها اسمی از کاندیدا و تبلیغ برای وی نباشد آنها غیرقانونی نیستند.

استاندار تهران با تأکید بر اینکه اگر تبلیغات گروه‌ها درخصوص اصل انتخابات باشد اشکالی ندارد، تصریح کرد: اما اگر بنر و پلاکاردها دارای اسامی کاندیداها باشند این تخلف از قانون است.

وی در ادامه به روند تأیید صلاحیت‌ها و انتخابات نهمین دوره مجلس اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر آخرین روزهای رسیدگی به وضعیت افرادی است که احراز صلاحیت نشده‌اند و اکنون در شورای نگهبان این روند در جریان است.

تمدن با بیان اینکه در روز دوم اسفندماه نظر نهایی و لیست قطعی به وزارت کشور ارائه داده می‌شود، یادآور شد: در روز سوم اسفند نیز این لیست‌ها در فرمانداری‌ها نصب خواهد شد.

استاندار تهران بر همین اساس به چهارم اسفند و آغاز تبلیغات کاندیداها اشاره کرد و گفت: تا ساعت 24 دهم اسفند ماه کاندیداها زمان تبلیغ دارند و 24 ساعت مانده به روز اخذ رأی تبلیغات ممنوع است و در واقع اگر تبلیغی صورت گیرد تخلف است.

وی با تأکید بر اینکه کاندیداها برای تبلیغات خود باید چند اصل مهم را مد نظر داشته باشند، افزود: راه انداختن کارناوال و کاروان‌های تبلیغاتی خلاف قانون است، نصب بلندگو در محل ستادهای تبلیغاتی کاندیداها ممنوع بوده و پوسترها فقط در ابعاد ده در پانزده مجاز هستند.

تمدن با بیان اینکه هیچ کاندیدایی حق استفاده از امکانات دولتی و اداری را ندارد، اظهار داشت: اگر کسی از کارکنان دولت مرتکب تخلف شود در اختیار هیئت رسیدگی به تخلفات، قرار داده خواهد شد.

استاندار تهران در پایان خاطر‌نشان کرد: کاندیداها حق پاره کردن و از بین بردن آثار تبلیغاتی یکدیگر را ندارند و چسباندن پوستر و لوازم تبلیغاتی مجاز در غیر از محل‌هایی که شهرداری‌ها و دهداری‌ها تعیین کردند، ممنوع است؛ از این رو کاندیداها باید اخلاق اسلامی را رعایت کنند تا با موفقیت انتخابات آینده را پشت سر بگذاریم.

کد خبر 160919
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز