همشهری آنلاین: سخنگوی صدای عدالت گفت: هنوز لیست 15 نفره «صدای ملت» نهایی نشده است. ان شالله این لیست تا فردا ارائه می​شود. البته تاکنون هیچ عضو مشترکی با لیست جبهه متحد نداشته​ایم.

به گزارش همشهری آنلاین، نشست خبری جبهه منتقدین دولت یا «صدای ملت» امروز با حضور علی مطهری، حمیدرضا کاتوزیان، علی عباسپور و مصطفی رضاحسینی برگزار شد. مهمترین نکات اظهارات کاتوزیان سخنگوی «صدای ملت» در این نشست در زیر آمده است:

1

  • هنوز لیست 15 نفره «صدای ملت» نهایی نشده است. انشالله این لیست تا فردا ارائه می​شود. البته تا کنون هیچ عضو مشترکی با لیست جبهه متحد نداشته​ایم.

2

  • ما درخواست کمک مردمی​ کرده​ایم و تلاش می‌کنیم با حداقل منابع کار کنیم. البته مراجعات مردمی زیادی به ما شده که داوطلبانه و با هزینه خودشان کارهای چاپ یا تبلیغات را انجام دهند. با این حال با مشکل کمبود منابع مالی مواجهیم و با همین حداقل​های مالی امیدواریم بتوانیم صدایمان را به گوش مردم برسانیم.

3

  • تقاضاهایی از «صدای ملت» شده تا در شهرستان​ها هم لیست داشته باشند. ما تا کنون از هیچ کسی خارج از تهران حمایت نکرده​ایم و برخی ادعاها در این خصوص را رد می کنیم. باید با بررسی تقاضای مطرح شده در این زمینه تصمیم بگیریم که انشالله نتیجه آن را تا دو روز آینده اعلام می کنیم.

4

  • اینکه چرا اسامی ما در لیست جبهه متحد نیست را به اعضا همان جبهه واگذار می‌کنم.

5

  • گویا ملاک‌هایی داشته​اند که با ما منطبق نبوده است. البته به گفته آقای مطهری برآورد از نماینده خوب متفاوت است. از نظر ما نماینده خوب کسی است که اهل کرنش نباشد و وابسته به جایی نباشد و کسی نتواند او را به نادیده گرفتن از حقوق مردم، قانع کند. برای ما برخورداری از این ویژگی​ها مهم بود. انشالله که برای جبهه متحد هم این معیارها مهم بوده باشد.

6

  • ما هیچ ارتباط مخفیانه​ای با هیچ گروهی نداریم و همه حرکاتمان شفاف است. البته طی روزهای گذشته بداخلاقی​های زیادی علیه ما شده است و فشارهای زیادی به ما می آورند که ما قصد مقابله به مثل نداریم اما بر این مورد را پیگرد حقوقی خواهیم کرد.

7

  • {در مورد حصر موسوی و کروبی} امیدواریم سیستم قضایی بر اساس قانون و به شکل عادلانه با کروبی و موسوی برخورد کند. البته من شخصا معتقد به برخورد با سعه صدر با این افراد هستم و اینکه این شرایط پایان یابد و تعیین تکلیف شود.

8

  • {آیا پیگیر وضعیت بازداشتی‌های حوادث پس از انتخابات هستید} پس از حوادث سال 88 خانواده​های زیادی به ما مراجعه می​کردند یکی از خدمات مجلس هشتم، کمک نمایندگان تهران به خانواده افرادی بود که بازداشت شده بودند.ما کمک کردیم که مشکلات کسانی که خطای کمتری داشتند یا به اشتباه بازداشت شده بودند، مرتفع شود.  کسانی که پس از آن حوادث دچار حادترین مسائل شدند، دو گروه بودند: یکی آنها که با براندازان خارجی ارتباط داشتند. این افراد که مرتبط با نظام سلطه جهانی بودند را باید به دادگاه​های عادلانه قضایی سپرد. دسته دوم کسانی هستند که به دلیل سوء تفاهماتی دچار مشکلاتی شده​اند که باید به آنها کمک شود.

9

  • من هیچ گاه از نیروهای برانداز حمایت نکرده‌ام و چون سرفرازی نظام برایم مهم است. اما کسانی که دچار سوء تفاهم شده و یا سخت گیری‌هایی شامل حالشان شده است را باید مدد رساند.

 

 

 

کد خبر 161404
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز