همشهری آنلاین: یک عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه تعجب آور است هرکس در لیست قرار نگرفت می‌رود جبهه تشکیل می‌دهد گفت: انتخابات برای همه ما و احزاب و گروه‌ها یک امتحان است.

غلامعلی حدادعادل در اولین همایش سراسری نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان اظهار کرد: این‌که فردی که در لیست ماست رای دارد یا ندارد، یک شرط لازم است ولی کافی نیست. ممکن بود فردی مقبولیت داشته باشد اما اگر حرف‌هایی زدند که با اصولگرایی مغایر بود بر اساس تعهدی که داریم نمی‌توانستیم از این نوع افراد در فهرست استفاده کنیم. ما باید اصول خودمان را رعایت کنیم.

وی در ادامه افزود: کسانی که این گونه رفتار می‌کنند اصولگرا نیستند و کسانی که این افراد را تایید می‌کنند اشتباه می‌کنند. چراکه اصولگرایی جوهره‌اش این است که راه امام و شهدا را ادامه دهیم. شهدا برای حفظ انقلاب همه چیز را از دست دادند، اما برای این‌که یک کرسی نمایندگی را از دست ندهیم حرف‌هایی بزنیم که دل امام را به درد می‌آورد.

حدادعادل افزود: کسانی در کشور هستند که در طول این 14 سال یعنی از سال 76 به این طرف، مواضع خودشان را نشان داده‌اند. ما در مجلس ششم دیدیم که آن‌ها نسبت به ولایت فقیه چه نظری دارند و دیدیم که این‌ها می‌خواهند انقلاب را استحاله کنند و یک حکومت سکولار و لائیک را در ایران ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه در اصولگرایی ما با چنین افرادی نمی‌توانیم یکجا قرار بگیریم چراکه مواضع آن‌ها روشن است و اصولگرایی یعنی پافشاری بر اصول انقلاب.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: موضوعی که این روزها تعجب‌آور است، این است که هر کسی در لیست قرار نگرفت می‌رود و یک جبهه تشکیل می‌دهد که این کار عجیب است. جبهه در معنای سیاسی یعنی تجمع چند حزب؛ ما در کشور حزب به معنای واقعی نداریم آن وقت یک نفر که اسمش در لیست قرار نگرفته یک جبهه تشکیل می‌دهد و بدنبال افراد دیگری می‌گردد تا فهرستش کامل شود.

وی اظهار کرد: انتخابات در کشور ما یک امر ملی است. انتخابات یکی از اموری است که خوبی و بدی آن مستقیم در انقلاب اثر می‌گذارد و انتخابات یک مساله جزئی و گذرا نیست.

حدادعادل همچنین خاطرنشان کرد: انتخابات یک مقصدی دارد که آن تشکیل مجلس است و یک راهی دارد به سوی آن مقصد که همان برگزاری انتخابات است و در این کاری که ما در پیش داریم هم مقصد و هم راه مهم است.

وی گفت: انتخابات جاری از چند جهت مهم است. از نظر داخلی این اولین انتخابات پس از فتنه 88 است. در این فتنه گرفتاری ما بر سر انتخابات بود. مردم خوب شرکت کردند، ولی بعد با تهمت تقلب و همصدایی با دشمنان شیرینی انتخابات به کام مردم ما تلخ شد.

این عضو کمیته داوری جبهه متحد اظهار کرد: ما در انتخابات سال 88 دچار یک مشکل بزرگ اجتماعی و سیاسی شدیم که آثارش هنوز وجود دارد.

وی اضافه کرد: خدا را شکر می‌کنیم که به لطف الهی و به برکت بصیرت، تقوا و روشن بینی مقام معظم رهبری و حضور مردم بسیاری از پیامدهای فتنه 88 کنترل و به حاشیه رفت، اما هنوز برخی از آثار فتنه 88 را می‌بینیم که در رقابت‌های انتخاباتی ما سایه انداخته است.

حدادعادل خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم وضعیت انتخابات فعلی را دقیق تجزیه و تحلیل و ریشه یابی کنیم خواهیم دید ریشه برخی از گرفتاری‌هایی که با آن مواجهیم به حادثه 88 بر می‌گردد.

عضو کمیته داوری جبهه متحد اصولگرایان گفت: بنابراین باید کاری کنیم که این انتخابات مرتفع کننده معایب پدیده آمده در جامعه ما و گرفتاری‌ها باشد.

حداد در ادامه افزود: یکی از خصوصیت‌های دیگر انتخابات مجلس نهم این است که در شرایط بیداری اسلامی وارد انتخابات می‌شویم. در بیداری اسلامی چشم همه به ایران دوخته شده است و باید انتخابات طوری برگزار شود که چه از زاویه حضور گسترده مردم و چه از نظر نتیجه، باعث دلگرمی مبارزین و انقلابیون در کشورهای دیگر شوند و اگر خدایی ناکرده غیر از این شود دشمن تبلیغات نادرست کرده و آثار دیگری خواهد داشت.

عضو کمیته داوری جبهه متحد تصریح کرد: نامزدها و داوطلبان ورود به مجلس وظایف زیادی دارند. مثلا نامزدها، باید در مورد طرفدارانشان مواردی را رعایت کنند، گاهی اوقات نامزدها اخلاق انتخاباتی را رعایت می‌کنند اما طرفداران آن‌ها دست به هر کاری زده، هر چیزی را با قلمشان می‌نویسند و رعایت اخلاق اسلامی را نمی‌کنند. باید دقت کنیم و توجه به کلام ولایت و رهبری و رعایت اخلاق جوهر حرکت اصولگرایان در انتخابات باشد.

وی با اشاره به این‌که «وزارت کشور باید انتخابات سالم و قانونمند برگزار کند» گفت: اجرا باید قوی و سالم باشد و مردم باید اطمینان داشته باشند که انتخابات آزاد برگزار می‌شود. این موهبت الهی است برای ایران که می‌تواند انتخابات آزاد برگزار کند و حتما باید در سلامت انتخابات و آزادی‌مان به عنوان وظیفه ملی همه ما حساس باشیم.

وی گفت: مجلس باید مقتدر باشد اما مجلس مقتدر به معنی مجلس ستیزه‌جو با دولت نیست. هم مجلس هفتم و هم مجلس هشتم هر دو با دولت مشکلاتی داشتند، ولی برخی تصور می‌کنند اقتدار مجلس یعنی این‌که دولت و مجلس دائما با یکدیگر بجنگند.

وی با اشاره به این‌که «اصولگرایی اصطلاحی است که بعد از 33 سال تجربه برای دلسوزان انقلاب و امام و رهبری پیدا شده است» گفت: از اول انقلاب خیلی عناوین مثل چپ، راست، اصلاح طلب، محافظ کار، اقتدارگرا و ... گفته شده است، اما بالاخره اصولگرا برای انقلابیونی که واقعا به دنبال امام و رهبری هستند عمیق‌تر از برخی مفاهیمی است که مطرح می‌شود.

وی گفت: یکی از امتیازاتی که اصولگرایی به آن دست پیدا کرده این است که رابطه خودش را با روحانیت یک رابطه روشن و تعریف شده دیده است. ما در انتخابات رابطه مشخصی با جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین داشته‌ایم و شخصیت‌هایی مثل آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی که به نظر ما نمونه روحانیت مبارز بوده‌اند چراغ راه ما بوده و از راهنمایی‌های ایشان استفاده کرده و سعی کردیم حرمت و جایگاه آن‌ها حفظ شود.

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اظهار کرد: جامعتین نیز قصدشان نبوده است که در انتخابات وارد فعالیت‌های حزب شوند بلکه بیشتر سعی کرده‌اند با توجه به ماهیت انتخابات مجلس، ارزش‌های حول اصولگرایی را تبیین و کمک کنند مجلس در چارچوب اصولگرایی شکل بگیرد و این یک رابطه دقیق و خوب است.

وی در ادامه افزود: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امیدبخش بود و من احتمال می‌دهم که این فاصله زمانی کم بین 22 بهمن و 12 اسفند سبب شود تا مردم با همان حضور پرشوری که در 22 بهمن به صحنه آمدند در 12 اسفند نیز پای صندوق‌های رای حضور یابند.

کد خبر 161372
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز