همشهری‌آنلاین: دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان کشور گفت: نقش آفرینی پول و ثروت در جریان سوم فعال در عرصه انتخابات بسیار مهم است. این جریان به صورت کاملا زیرزمینی در فکر جذب افراد است و می‌خواهد با بهره‌برداری از عامل ثروت و پول اکثریت مجلس شورای اسلامی را در اختیار خود بگیرد.

منوچهر متکی ظهر شنبه در نشستی با عنوان انتخابات مجلس نهم که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کردستان برگزار شد گفت: حضور مردم در صحنه عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود و امروز نیز این حضور نظام را در مقابل تمام توطئه‌های دشمن حفظ کرده و می‌کند.

مهمترین اظهارات متکی را در زیر بخوانید:

  • مهمترین رخداد و اتفاق سیاسی در داخل کشور برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است. بدون شک علاوه بر برنامه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی برای رقابت با یکدیگر، دشمن نیز برنامه‌ریزی خاصی برای این انتخابات دارد و به همین دلیل انتظار می‌رود که با مشارکت حداکثری مردم تمام توطئه‌های دشمن خنثی شود.
  • در انتخابات‌های گذشته معمولا دو جریان چپ و راست یا اصلاح‌طلب و اصولگرا با هم به رقابت می‌پرداختند که در این دوره این چنین نیست.
  • انتخابات مجلس نهم به صورت چند وجهی برگزار می‌شود که در یکی از اضلاع آن جریان اصلاح طلب به صورت شفاف و روشن در انتخابات حضور ندارد هرچند که طرفداران آن جریان و افراد منتسب به آن حضوری فعال در عرصه دارند ولی نیروهای شاخص آنها به دلایل مختلف در عرصه رقابت به صورت شفاف شرکت نکرده‌اند.
  • هرچند که از جمع 40 نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی به غیر از چند نفر همگی در انتخابات دور نهم نیز کاندید شده‌اند ولی حضور در صحنه اصلاح طلبان در این انتخابات متفاوت با انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال‌های گذشته است.
  • در جبهه اصولگرایان این بار و برخلاف دوره‌های گذشته جمع واحدی در انتخابات حضور ندارند و افراد با لیست‌ها و جبهه‌های مختلف در انتخابات مجلس با هم به رقابت می‌پردازند که این مهم نیز یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور است.
  • جریان سوم کسانی هستند که سمت و سوی آنها به صورت واضح مشخص نیست و افراد منتسب به این جریان خط فکری سیاسی واحدی ندارند و به همین دلیل حضور آنها در عرصه بسیار خطرناک است.
  • نقش آفرینی پول و ثروت در جریان سوم فعال در عرصه انتخابات بسیار مهم است. این جریان به صورت کاملا زیرزمینی در فکر جذب افراد است و می‌خواهد با بهره‌برداری از عامل ثروت و پول اکثریت مجلس شورای اسلامی را در اختیار خود بگیرد. از حدود 9 ماه قبل حضور و ورود افراد منتسب به این جریان وابسته به پول و ثروت در انتخابات گوشزد شده است و انتظار می‌رود که علاوه بر اقدامات انجام شده از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت، مردم نیز به کاندیداهای این چنین رای ندهند.
کد خبر 161664
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز