همشهری آنلاین: تصمیمات دولت برای اجرای مرحله دوم هدفمندی به شدت نگران کننده است هر چند ما هنوز از کم و کیف اجرای این قانون در مراحل بعدی مطلع نیستیم اما چون این تصمیمات انبساط پولی ایجاد می‌کند شرایط اقتصادی کشور را ناپایدارتر خواهد کرد.

احمد توکلی، الیاس نادران و حسین نجابت نمایندگان تهران و از اعضای فهرست جبهه متحد اصولگرایان برای انتخابات مجلس نهم، عصر روز جمعه در جلسه پرسش و پاسخ به تعدادی از سئوالات مردم حاضر در نشست انتخاباتی خودپاسخ دادند. مهمترین اظهارات نادران در زیر آمده است:

  • تحریم‌ها از قبل هم وجود داشته و شاید خیلی موضوع جدیدی نبود اما سوء مدیریت‌ها و نحوه توزیع پول در جامعه که بخشی از آن از طریق توزیع یارانه‌ها بود، وضعیت را نابسامان کرد. دشمنان جنگ روانی مختصری راه انداختند که بانک مرکزی را تحریم می‌کنیم و بر اساس آن فشارهای اقتصادی داخل هم فعال شد در این شرایط مقامات پولی و ارزی کشور باید بلافاصله واکنش عملی اعتمادزا انجام می‌دادند اما متاسفانه به جای واکنش‌های مثبت اعتمادزا، واکنش‌های نامناسب اتخاذ شد و مسئله را تشدید کرد.
  • از جمله این مسائل غیبت دولت در بازار به مدت طولانی و انجام مصاحبه‌های تحریک کننده بود و باعث شد فراز و فرودهای دامنه داری در بازار ارز به وجود آید. دولت امکان مدیریت بازار را داشت، اعتراض ما به دولت در مجلس این بود که اگر تدبیری در امور اقتصادی کشور باشد می‌توان بر این فشارها غلبه کرد کما اینکه در 30 سال گذشته این اتفاقات افتاد اما در زمان خود تدبیر شد.
  • برای ما نه حامی دولت بودن و نه منتقد دولت بودن هیچ کدام اصل نبود بنای ما گفتمان انقلاب اسلامی بود. ما پس از ورود به مجلس نسبت به بسیاری از رفتارهایی که در دولت انجام گرفته انتقاد اساسی داشتیم و معتقد بودیم که اگر بر اساس نظر دولت قانون به درستی تصویب نمی‌شود، لازمه‌اش این است که دولت با مجلس تعامل داشته باشد و دلایلش را بگوید و اساس را بر این بگذارد که مجلس عقلایی تصمیم می‌گیرد.
  • درست است که ما منتقد رفتارهای سیاسی دولت و نگران تبعات این تصمیمات هستیم اما راه برای تعامل باز است به عنوان مثال دولت خلاف وعده خود که گفته بود قیمت حامل‌های انرژی را در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هر دو سال یک بار افزایش خواهد داد اخیرا اعلام کرده که مجددا قرار است این افزایش قیمت را شاهد باشیم و پرداخت نقدی به مردم را افزایش دهد این نوع تصمیمات به شدت نگران کننده است هر چند ما هنوز از کم و کیف اجرای این قانون در مراحل بعدی مطلع نیستیم اما چون این تصمیمات انبساط پولی ایجاد می‌کند شرایط اقتصادی کشور را ناپایدارتر خواهد کرد.
  • اما اینکه ما جبهه‌ای تشکیل دهیم پذیرفتنی نیست ما در چارچوب ارزش‌های اصلی انقلاب باید از آزادی‌های مردم، عدالت و مبارزه با فساد دفاع کنیم و دولت را ملزم کنیم در چارچوب قانون وظایفش را عمل کند این موارد که گفتمان اصولگرایی را تشکیل می‌دهد برای ما اصل است.
کد خبر 161604
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز