همشهری‌آنلاین: جانشین رییس ستاد انتخابات کشور گفت: حضور کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در صداوسیما بر طبق قانون انتخابات ممنوع است.

nouri

حسنعلی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهارکرد: به استناد ماده 59 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صداوسیما و میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه‌ی رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و هم‌چنین از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها، ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به شهرداری‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آنها و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می‌کنند و هم‌چنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می‌شود.

وی افزود: البته اینکه تمام داوطلبان یک حوزه مثلا حوزه انتخابیه تهران بخواهند بحث و مناظره‌ای در صداو سیما داشته باشند، به صورت عادلانه امکان‌پذیر نخواهد بود.

جانشین رییس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: قانون انتخابات ریاست‌جمهوری با انتخابات مجلس منطبق بر هم نیست و حضور کاندیداهای مجلس در صداوسیما برای بحث، مناظره و دیگر موارد در قانون دیده نشده است.

کد خبر 161467
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز