همشهری آنلاین: عضو جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به اهمیت بعد نظارتی مجلس تاکید کرد: بعد از قهر 11 روزه رئیس جمهور مجلس لازم بود زودتر وارد عرصه می‌شد و دولت را پای میز نظارت می‌آورد.

محمدنبی رودکی

محمد نبی رودکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و نماینده مردم شیراز در مجلس هفتم از جمله اعضای فهرست جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی است که نکاتی را مطرح کرده است که مهمترین این اظهارات به نقل از مهر در جدول زیر آمده است:

1

  • الان چهره‌های با سابقه‌تری در لیست جبهه متحد اصولگرایان هستند که می‌توانند با اقبال بیشتری روبرو شوند.

2

  • بد اخلاقی سیاسی و تهمت زدن فردی و گروهی و اسراف از جمله آفت‌های انتخابات مجلس است. همه باید ساده زیستی را در بخش تبلیغات نیز دنبال کنیم و امیدوارم تخریب کنار گذاشته شود.

3

  • مجلس هفتم هماهنگی بیشتری با دولت داشت اما در مجلس هشتم بین دولت و مجلس هماهنگی قابل قبولی نبود که بخشی به دولت و بخشی به مجلس بر می گردد. مثلا اعتبار 2 میلیارد دلاری متروی تهران تا امروز محقق نشده و دولت این قانون را محقق نکرده در حالی که مجلس باید با ساز و کارهایی که در اختیار دارد قوانین را محقق کند که لازمه آن مجلسی شجاع و با بعد نظارتی بالا است که در این رابطه مجلس می‌توانست برای اجرای قوانین اقدامات سریعتری انجام دهد.

4

  • بعد از قهر 11 روزه رئیس جمهور مجلس لازم بود زودتر وارد عرصه می‌شد و دولت را پای میز نظارت می‌آورد.

5

  • اگر نمایندگان به سوال از رئیس جمهور پافشاری کنند، رئیس جمهور موظف است به مجلس بیاید و پاسخ بدهد.

6

  • وکیل الدوله بودن نمایندگان مجلس قابل قبول نیست چون نماینده قسم می‌خورد که مطالبات ملت را دنبال کند البته اینکه دولت جایی بخواهد بر خلاف نظام و رهبری حرکت کند و یک نماینده با آن دولت هماهنگ باشد معلوم است که آن نماینده همراه مجلس نیست و وکیل الدوله است و به دنبال منافع حزبی است.

7

  • {برخی نزدیکان دولت خواستار تشکیل مجلسی هماهنگ با دولت هستند} هماهنگی اگر با حفظ استقلال قوا باشد مطلوب است اما اگر برای منافع حزبی دنبال شود آسیب‌هایی را می‌رساند. البته اگر نمایندگانی انتخاب شوند که در جبهه دولت قرار دارند آن وقت مشخص می‌شود که ممکن است بین آن دولت و آن مجلس موضوع دیگری رقم بخورد نه بحث هماهنگی. در مجموع باید بین دولت و مجلس هماهنگی باشد که به نظر من در این رابطه دولت و مجلس باید جلسات ماهیانه داشته باشد.

8

  • برخی اطراف رئیس جمهور هستند که شعارهای انحرافی مانند بیداری انسانی یا مکتب ایرانی سر می‌دهند مردم ما این شعارها بر نمی‌تابند اگر جریان جدیدی ظهور کند که بر خلاف آرمان‌های مردم فعالیت کند آن جریان مانند قطره‌ای در دریا حل می‌شود و حذف خواهد شد.

9

  • در بحث تخلف میلیاردی دولت مسئولیتی به عهده نمی‌گرفت تا اینکه نمایندگان مجلس استیضاح وزیر اقتصاد را مطرح کردند و آن وقت معلوم شد ضعف‌هایی وجود دارد و مدیران نظارت مناسبی نداشته‌اند.
کد خبر 161770
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز