همشهری‌آنلاین: ‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای با هوچیگری و سر و صدا می‌خواهند به مجلس بروند گفت: مجلس، اکابر نیست که کسی وارد آن شود تا چیزی یاد بگیرد. کسی باید به مجلس برود که سال‌ها مسائل کشور را شناخته باشد و بتواند آن را حل کند.

مهمترین اظهارات علی لاریجانی در شامگاه پنجشنبه در جمع ورزشکاران قمی در مسجد المهدی(ع) در جدول زیر آمده است:

 

1

  • وضع مبتذلی پیش آمده است. هر کسی باید سر جای خودش قرار بگیرد. درمورد مجلس هم همینطور است و باید نمایندگانی وارد شوند که به مسائل کشور اشراف داشته باشند. مجلس اکابر نیست که کسی وارد آن شود تا چیزی یاد بگیرد؛ مجلس باید کسی برود که سال‌ها مسائل کشور را شناخته باشد و بتواند آن را حل کند.

2

  • کسانی با هوچیگری و سر و صدا می‌خواهند به مجلس بروند. حالا رفتید می‌خواهید چه کار کنید. این چهار سالی که من در مجلس بودم یک عده‌ای از آقایان را می‎‌دیدم هیچ وقت راجع به طرح و لایحه‌ای اظهارنظر نمی‌کنند و حتی سرفه‌ای نمی‌کردند که ببینیم حضور دارند اما صدایشان در عرصه سیاست بلند است و رهنمود برای همه می‌دهند.

3

  • این وضع ناخوشایندی است و بی‌هنری و بی‌عرضگی را ممزوج کرده و سوار بر اسب فتنه شده و در بستر و آغوش انحراف آرمیده‌اند در حالیکه مجلس جای کار کردن است و جای حرف زدن نیست. هر کس هنری دارد و بلد است مشکلی راحل کند بسم الله؛ ما در کشور نیازی به این همه حرافی نداریم؛ احتیاج به کار داریم که مشکلات مردم را حل کنند.

4

  • هر وقت کمسیون‌های مجلس تخصصی و نشاط داشته باشند کشور رشد می‌کند ولی اگر بخواهند حرف بزنند و سیاست ببافند چیزی در نمی‌آید. این حرف‌ها که من می بینم واقعا نان و آب برای مردم نمی‌شود؛ مردم یک مشکلاتی دارند و عده‌ای هم حرف‌های دیگری می‌زنند و بیشتر هم جنبه کاسبی دارد؛ یک شغل شده است.

5

  • ما برای مجلس نیازمند انسان‌هایی ولایی، انقلابی، متخصص و کاردان هستیم؛ من نگاهم به کسی نیست؛ مشکلات کشور لاینحل نیست اگر علم و تخصص و سعه صدر باشد قابل حل است؛ در کشوری با این همه امکانات نباید مشکلات اقتصادی وجود داشته باشد.

 

6

  • نمی‌خواهم زحمات مسئولان را نادیده بگیرم ولی نباید در کشور یکدفعه این وضع در سکه ایجاد شود. وقتی هدفمندی یارانه‌ها تصویب شد و مجلس گفت باید ظرف پنج سال انجام شود تحلیل این بود که پمپاژ پول می‌تواند این مشکلات را ایجاد کند و امروز معلوم شد که این تحلیل درست بوده و اگر در مسایل اقتصادی با دید درست و علمی نگاه شود این مشکلات پیش نمی‌آید.

7

  • من روی استقلال مجلس تاکید می‌کنم. استقلال مجلس به معنای دعواکردن نیست به معنای حفظ هویت آن است. اینها عصاره و نماینده مردم هستند و همراهی کردن غیر از زیربار قوه دیگر رفتن است. اگر وزیر و فردی تخلف کرد نمایندگان باید با شجاعت جلوی او را بگیرند و زد و بندی نکنند.

(منبع: مهر)

کد خبر 161513
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز