همشهری‌آنلاین: امام جمعه قم با بیان اینکه تخریب کاندیداهای انتخابات روا نیست، گفت: نباید دین خودمان را به خاطر دنیای دیگران بفروشیم.

آیت‌الله رضا استادی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: همان گونه که قرآن کریم فرموده است هر حرفی که انسان می‌زند حساب دارد، از این رو هر کسی نسنجیده حرف نزند. مهمترین اظهارات استادی در نماز جمعه این هفته قم در زیر آمده است:

  • امام امت در طول زمانی که در قید حیات بوده‌‌اند هر انتخاباتی که پیش می‌آمد سفارش می‌کردند که همه در این انتخابات شرکت کنند. رهبر معظم انقلاب اسلامی هم تاکید فراوانی دارند که همگان در این انتخابات شرکت کنند. برخی از مراجع تقلید شرکت در انتخابات را وظیفه واجدان شرایط می‌دانند و برخی دیگر از کلمه وجوب برای حضور در انتخابات استفاده می‌کنند.
  • تمام تلاش دشمنان این است که مردم در انتخابات مجلس کمتر شرکت کنند و آنها این گونه برداشت کنند که مردم پشتیبان نظام نیستند و اگر مملکت ضعیف شود آنها راه قلدری را در پیش بگیرند.
  • هر کسی که در این مملکت زندگی می‌کند با وجود مشکلاتی که دارد راضی نیست کشور ما زیر سلطه بیگانگان برود یا استقلال آن زیر سئوال برود. چپی و راستی و مذهبی و غیرمذهبی و حتی غیرمسلمانانی که در این کشور زندگی می‌کنند تشخیص می‌دهند که به هیچ نحوی نباید راضی به تضعیف مملکت باشیم.
  • هرچه دیانت نمایندگان بیشتر باشد صلاحیت آنها بیشتر خواهد بود. افرادی که برای ورود به مجلس انتخاب می‌شوند باید کارآیی و تخصص و سوابق کافی داشته باشد.
  • رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی به صراحت فرمودند که تبلیغ کنید اما همدیگر را تخریب نکنید؛ تبلیغ رواست اما تخریب روا نیست. کاندیداها به جای اینکه همدیگر را تخریب کنند باید مزایا و برنامه‌های خودشان را برای مردم بازگو کنند.
  • برخی از مراجع تقلید نیز با صراحت گفته‌اند که تخریب درست نیست ولی باز هم برخی افراد به تخریب برخی دیگر روی آورده‌اند. اگر ما تابع مراجع و رهبری هستیم چرا تخریب می‌کنیم؟ اگر می‌خواهید به فلانی رای ندهید بگوئید صلاح نیست به او رای بدهیم نه اینکه او را تخریب کنید.
  • تخریب دیگران، انتخابات را از صورت خالصانه خارج می‌کند. دین خودمان را به خاطر دنیای دیگری نفروشیم. کاندیداها هم باید در کیفیت تبلیغ و صحبت خود توجه داشته باشند و هزینه زیادی انجام ندهند.
  • هر چند که گرانی اجناس عواملی دارد ولی گفته می‌شود بعضی از کسبه‌ها بیش از حد گران می‌فروشند و یا اجناس خود را نگه می‌دارند تا گران‌تر بفروشند، اینها با اخلاق اسلامی سازگار نیست. اجحاف و بی انصافی و گران کردن کالا و مردم را ناراضی کردن با اخلاق اسلامی سازگاری ندارد.
کد خبر 161520
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز