همشهری‌آنلاین: برخی فکر می‌کنند شور انتخابات در کشور وجود ندارد، فضای تخریب همچنان وجود دارد، بیان اینکه بسیج از جبهه پایداری حمایت می‌کند تبلیغاتی است، اجازه نخواهیم داد جریان انحرافی به اهداف خود در مجلس نهم دست یابد، شهرداری تهران هیچ کمکی به جبهه متحد نکرده است و ... از مهمترین اظهارات مصباحی مقدم است.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط انتخابات مجلس نشان می‌دهد که شور و شوق انتخاباتی در میان مردم بالا گرفته و امروزه انتخابات در کوچه و بازار و رسانه‌ها حکایت از انتخابات باشکوه می‌کنند. مهمترین اظهارات مصباحی مقدم به نقل از ایلنا در زیر آمده است:

  • همچون سال‌های گذشته در ظاهر خیابان‌ها ریخت و پاش برگه‌های انتخاباتی در زیر دست و پا نداشتیم که این به دلیل ممنوعیت نصب پوستر در دیوارهای شهر است، به همین خاطر برخی فکر می‌کنند شور انتخابات در کشور وجود ندارد.
  • در انتخابات پیش رو شاهد شکل گیری برخی تشکل‌های خلق الساعه در انتخابات هستیم که این امر هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شود گسترده‌تر می‌شود.
  • شاید این لیست‌های متعدد سرگردانی مردم را بیشتر کند، ولی افراد می‌توانند کاندیداها‌ی مطرح خود را از جناح‌های مختلف انتخاب کنند.
  • فضای تخریب همچنان وجود دارد و رهنمود مقام معظم رهبری به صورت کامل انجام نمی‌پذیرید و کاندیدا‌ها به جای اعلام برنامه‌های خود به تخریب یکدیگر دامن می‌زنند. انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید با اخلاق سالم انتخاباتی دنبال شود، چرا که مردم این فضای انتخاباتی را بیشتر می‌طلبند و در این راستا حامیان این لیست‌ها نیز باید به گونه‌ای عمل کنند تا اخلاق انتخاباتی مدنظر رهبری به سرانجام برسد.
  • کاندیدا‌ها امروز به دنبال گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه هستند، ولی بهتر است به جای اینکه به دنبال این حرف باشند گفتمان انقلاب اسلامی را در عمل نشان دهند.
  • برخی در بیان عقاید خود به دروغ به دیگران نسبت استفاده از هزینه‌های تبلیغاتی گزاف را می‌دهند در حالی که از سوی برخی از گروه‌ها مخصوصا جبهه متحد هیچ گونه کمکی از سوی شهرداری تهران و هیچ یک از سازمان‌ها و نهاد‌ها نشده است و این فقط در راستای تخریب جبهه متحد است.
  • جبهه متحد با داشتن ۱۸ حزب و تشکل هزینه‌های خود را خود پرداخت می‌کند و تاکنون از شهرداری تهران هزینه‌های را دریافت نکرده است و این سوال را باید از گروه‌هایی پرسید که تازه وارد انتخابات شده‌اند و از پشتیبانی قوی برخوردار نیستند چگونه است که آن‌ها چنین تبلیغاتی را انجام می‌دهند آیا آن‌ها نباید پاسخگو باشند.
  • جریان انحرافی اگر بخواهد وارد مجلس شود قطعا کرسی‌های کمی را در اختیار دارد و اقلیت به شمار می‌رود و همیشه در مجلس شاهد هستیم که اکثریت بر اقلیت حاکم است نه اقلیت بر اکثریت. قطعا اجازه نخواهیم داد آنان به اهداف خود در مجلس نهم دست یابند.
  • بیان گرایش بسیج به جبهه پایداری و دیگر جبهه‌های موجود در انتخابات تبلیغاتی است و این هم به دلیل این است که در اوایل شروع به کار جبهه متحد با این جبهه تخریبی برخورد شد و مورد حمله ناعادلانه برخی احزاب اصولگرا قرار گرفت.
  • اینکه چرا برخی از نامزدهای شهرستانی از تهران خود را کاندید کرده‌اند باید از خود آنان سوال کرد به نظر من آنان فکر می‌کنند چون در مجلس به شهرتی دست یافته‌اند می‌توانند از تهران کاندیدا شوند و آنان فکر می‌کنند دیگر در شهرستان‌ها چهره جدیدی محسوب نمی‌شوند.
  • اگر همه مجلس بخواهند از چهره‌های جدید وارد شوند قطعا در اداره مجلس با مشکلاتی مواجه خواهند شد به همین دلیل لازم است افرادی شناخته شده برای مردم و آشنا به امور مجلس نیز وارد مجلس شوند.
کد خبر 162095
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز