همشهری آنلاین: غلامحسین الهام گفت: جبهه پایداری به دلیل اصالت دادن به اعتقادات احمدی نژاد نتوانست با جبهه متحد اصولگرایان همراه شود.

مهمترین اظهارات غلامحسین الهام به نقل از رجانیوز به شرح زیر است:

  • تفاوت‌های دیدگاهی به ویژه در ارتباط با فتنه و اصالت گفتمان اعتقادی عدالت محور آقای احمدی‌نژاد که اصولگرایان آن را اینک انحراف می‌دانستند، موجب شد نتواند اینها با جبهه به اصطلاح متحد یکی شوند و مصلحت هم نبود. خب، باعث فاصله‌ای شد و لیست‌هایی بیرون آمد.
  • اما در این دو جریان، اگر یک مساله‌ای را اشتباه کنند و مغفول بماند به نظر من فضای انتخابات نهم، فضای مطلوبی نخواهد بود و آن مسأله، این است که جبهه پایداری نباید به عنوان اینکه نگران انحراف است، گفتمان احمدی‌نژاد را تخطئه بکند و دولت را به طور کلی دولت منحرف عنوان کند. این یک انحراف و اشتباه بزرگ است که فضای غالب این‌قدر سنگین شده است که امروز کسی جرأت ندارد از احمدی‌نژاد دفاع بکند، این مخرب حرکت انقلاب است.
  • احمدی‌نژاد اشتباه‌هایی داشته است کما اینکه دولت‌های قبلی هم بیشتر داشته و رفتار مخالفت با ولایت فقیه پررنگ‌تری داشته‌اند. این اشتباه‌ها بوده است؛ ممکن است کسی در اثر پرکاری یا هر عامل دیگری، دچار اشتباهاتی شود. مهم این است که باید اشتباه‎ها اصلاح شده و رفتار صحیح را ادامه ‌دهد.
  • برداشت من این است که دولت به فضای کار و خدمت‌رسانی به مردم بازگشته و ادبیات شبهه‌برانگیز و نادرست متوقف شده یا کاهش جدی یافته است، ولی ما با شعار عبور از این گفتمان و تخطئه‌ی آن، به آبروی ریخته شده فتنه و به مدیریت پنهان هاشمی در این عرصه‌ها کمک می‌کنیم و دنبال تخطئه کامل این جریان هستیم.
  • باید در این انتخابات توجه کرد که یک ظرفیت بزرگی در کشور ایجاد شده و باید ادامه پیدا کند. کسانی که به مجلس می‌روند، اگر برآمده از جریان رقیب احمدی‌نژاد باشند و اراده آن‎ها این باشد که با دولت در یک سال باقی مانده، همین‎طوری که الان دارند ضربه می‌زنند؛ از طریق سوال، استیضاح و توقف در طرح‌های مثبت کشور، مواجه شوند، در یک سال آینده کشور را دچار مشکل و بحران خواهند کرد.
کد خبر 161742
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز