سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد رضا شجریان در نخستین جلسه مشترک شورای عالی خانه موسیقی و هیئت مدیره این نهاد که دوم مهر به عنوان رئیس این شورا انتخاب شد.

به گزارش همشهری آنلاین در این نشست که با حضور اکثریت اعضای هیات مدیره ونیز هفت عضو شورای عالی خانه در محل خانه موسیقی برگزار شد، پس از محمد رضا شجریان دکتر مصطفی کمال پورتراب به عنوان نایب رئیس و کامبیز روشن روان به عنوان دبیراین شورا انتخاب شدند.

گزارش همشهری‌آنلاین حاکیست در ابتدای نشست دکتر محمد سریر، رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی از ظرفیت‌های این شورا و افرادی که در آن انتخاب شده‌اند سخن گفت و افزود:
شورای عالی موسیقی که اعضای آن با پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی انتخاب می شوند بالاترین مرجع فنی وهنری خانه موسیقی وجامعه هنری کشور است و می تواند   پشتوانه ارزشمندی برای ارائه نظرات سازنده ، سیاستگذاری و حفظ حرمت و استقلال این نهاد هنری باشد.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست که اعضای شورای عالی خانه موسیقی اردیبشهت ماه امسال انتخاب شده اند و این نخستین جلسه بعد ازپنج ماه انتخاب شدن آنها به این سمت است [هفت عضو شورای عالی خانه موسیقی انتخاب شدند]

در آغاز دکتر سریر پس از خیر مقدم به اعضا توضیحاتی در مورد شورای عالی خانه موسیقی و اهداف این شورا و همچنین پتانسیل آن در مواجهه با مسائل موسیقی در کشور و ارائه راهکارهای مناسب برای پیشبرد اهداف اساسنامه ای خانه موسیقی ارائه داد .

وی در ادامه در خصوص وضعیت موجود خانه اعم از تعداد اعضا، وضعیت ملکیت محل خانه، تعاملات خانه با مراکز هنری وهمچنین مهمترین مسائل و مشکلات موسیقیدانان بویژه اعضای خانه موسیقی صحبت  و بر لزوم اتحاد و همدلی هنرمندان و پیشکسوتان در جهت حل این مشکلات تاکید کرد.

رییس هیات مدیره با اشاره به دوره زمانی مسئولیت این شورا گفت: در نخستین دوره شورای عالی استادانی چون روانشاد علی تجویدی، مصطفی کمال پور تراب، حسین دهلوی، فرهاد فخرالدینی ، احمد پژمان، کامبیز روشن روان و حسین علیزاده عضویت داشتند. 

در ادامه این جلسه هریک از اعضا مواردی را برای پیشبرد اهداف عالی خانه موسیقی بیان کردند و موضوعاتی چون بررسی چشم انداز موسیقی کشور؛ فرصت ها و محدودیت‌ها، تدوین خط مشی برنامه های میان مدت خانه، چگونگی تداوم برنامه های اجرائی موسیقی ، آموزش موسیقی ، چگونگی ارتقاء فعالیتهای کانونهای هشتگانه ، برگزاری جشن ها ، جشنواره ها و اهداء جوائز به هنرمندان موسیقی موفق در هرسال بررسی امکانات برای نشریه،تولید آثار صوتی – صوتی، تصویری و مکتوب در حوزه موسیقی (آثار جدید و از آثار گذشته، بهره گیری از آرشیو خانه و دیگر آرشیو های هنرمندان و...مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین با توافق اکثریت اعضا قرار شد هر دو ماه یکبار این شورا با هدف پیگیری موارد و موضوعات مطرح شده تشکیل جلسه بدهد.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست که دراین نشست  هفت عضو شورای عالی موسیقی، شامل دکترمصطفی کمال پورتراب،فرهاد فخرالدینی، هوشنگ ظریف، محمد رضا شجریان، داود گنجه ای،  دکترشاهین فرهت، کامبیز روشن روان و همچنین نماینده هیأت مدیره خانه، داریوش پیرنیاکان، محمد سریر رئیس هیأت مدیره و حمید رضا نوربخش مدیر عامل حضورداشتند.

کد خبر 32404

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز