یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجمع عمومی عادی سالانه خانه موسیقی بعداز ظهر یکشنبه 18 مرداد، با حضور اکثریت اعضای مجمع عمومی 24 نفره برگزار شد

به گزارش همشهری آنلاین در ابتدای این نشست که به ریاست تقی ضرابی و منشی‌گری خانم ناصحی برگزار شد، حمیدرضا نوربخش به ارائه گزارشی از فعالیت‌های یک ساله هیات مدیره خانه موسیقی پرداخت وگفت: روند بیمه اعضای خانه موسیقی که از اوایل سال 84 کند شده بود، در یک سال اخیر شتاب مناسبی گرفت و تعداد 1170 نفر از اعضای این نهاد توانستند بیمه شوند و به این ترتیب تاکنون سه هزار و صد و شصت نفر از اعضای خانه موسیقی زیر چتر بیمه‌ای این نهاد قرار گرفته‌اند.

نوربخش از تعامل هیات مدیره خانه با وزارت ارشاد و دفتر امور شعر و موسیقی خبر داد و گفت که پس از جشن خانه موسیقی که نخستین دیدار رسمی وزیر ارشاد از یک برنامه موسیقیایی بود، این همکاری جدی‌تر شد و ایشان دستور دادند که معاونت هنری و نیز دفترامور موسیقی و شعر همکاری های گسترده تری با خانه موسیقی داشته باشند و همین مسئله سبب شد که در شش ماه اخیر ما شاهد کنسرتهای مختلفی باشیم که به نوعی از حمایت های خانه موسیقی برخوردار شده‌اند.

نوربخش بخشی دیگر از فعالیت‌های خود را توجه به گروه‌های موسیقی عنوان کرد و گفت که برگزاری کنسرت‌هایی برای کامکارها، استاد شجریان و نیز آفای علیزاده و گروه هم آوایان تاثیر مثبتی در جامعه موسیقی داشته و سبب شده است که این نهاد بیش از گذشته در میان اهالی موسیقی جابیفتد.

همکاری با فرهنگستان هنر در برپایی کلاسهای آموزش آواز آقای شجریان که بخش آزمون خانم ها در خانه موسیقی از سوی این نهاد برگزار شد،‌از دیگر اموری بود که نوربخش به آن اشاره کرد.

وی همچنین از راه اندازی و تجهیز کتابخانه خانه موسیقی خبر داد وگفت: همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سه میلیون تومان بن کتاب به هیات مدیره خانه موسیقی اهداء شد که در نشست هیات مدیره مصوب شد که این بن صرف خرید و تجهیز کتابخانه تخصصی موسیقی شود که خوشبختانه با پشتکار هیات مدیره کانون نویسندگان و پژوهشگران خانه موسیقی بخشی از این کتابها خریداری شده است و به زودی این کتابخانه تجیهز و آماده ارائه خدمات به علاقه مندان واعضای خانه موسیقی است.

درادامه این نشست گزارش مالی خانه موسیقی توسط امیر بکان( بازرس خانه موسیقی ) قرائت شد و برخی از اعضای مجمع نیز پرسشهایی را با مدیر عامل و بازرس در میان گذاشتند که از جمله آنها چگونگی فعالیت شورای عالی خانه موسیقی بود که نوربخش پاسخ داد از هفته آینده نخستین نشست این شورا برگزار خواهد شد.

در پایان این نشست برای انتخاب بازرس اصلی خانه موسیقی رای گیری به عمل آمد که سید ابوالحسن مختاباد با 15 رای به عنوان بازرس اصلی انتخاب شد و امیر بکان نیز با 8 رای به عنوان بازرس علی البدل معرفی شد.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست در این مجمع یک نفر غایب و 6 رای وکالتی بود و بقیه اعضای 24 نفره مجمع عمومی خانه موسیقی نیز به صورت حضوری رای خود را به صندوق انداختند.

اعضای حاضر در این مجمع عبارت بودند از : تقی ضرابی، داود گنجه‌ای، هوشنگ ظریف، فرزاد دانشمند، نسرین ناصحی، سودابه شمس، سید ابوالحسن مختاباد، ساسان فاطمی، فاضل جمشیدی، یوسف پوریا، فرشاد توکلی، محمد سریر، محمود فرهمند، حمیدرضا نوربخش، شهلا میلانی، ناصر چشم آذر.

مجمع عمومی عادی خانه موسیقی قرار بود هفته گذشته برگزار شود که به دلیل همزمانی با جشنواره موسیقی جوان با یک هفته تاخیر برگزار شد.

کد خبر 31038

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز