همشهری آنلاین: پی‌گیری های هیات مدیره خانه موسیقی درباره بیمه تکمیلی ثمر داد و درنهایت این نهاد مدنی - اجتماعی با شرکت بیمه سهامی ایران قرارداد بیمه تکمیل درمان، عمر و حوادث گروهی منعقد کرده است.

 به گزارش همشهری آنلاین سایت خانه موسیقی ضمن اعلام این خبر از اعضای خانه موسیقی که متقاضی استفاده از این پوشش های بیمه‌ای هستند، خواست تا پانزدهم اسفند ماه مبلغ حق بیمه تعیین شده برای هر کدام از موارد را به حساب بانکی خانه موسیقی واریز و فیش آن را همراه با مدارک مورد نیاز (مشخصات خود و اعضای تحت تکفل) به واحد بیمه خانه موسیقی تحویل دهند.

همچنین با هماهنگی خانه موسیقی برای ایجاد تسهیلات اعضا و پاسخگویی به آنها، از اواخر بهمن ماه روزهای یکشنبه یا سه شنبه هر هفته یک نفر از شرکت سهامی بیمه ایران جهت پاسخ گویی به سوالات در در این زمینه در ساختمان شماره 2 خانه موسیقی حضور خواهد داشت.

در این قرار داد بیمه های تکمیل درمان، عمر و حوادث به شرح زیر به بیمه ابتدایی اعضای خانه موسیقی اضافه می شود. 

بیمه تکمیل درمان

در این پوشش بیمه ای هزینه های پزشکی مازاد بر بیمه گر اول تامین اجتماعی یا خدمات درمانی و ...) طبق قرارداد فی ما بین جبران می شود. سقف تعهدات در نظر گرفته شده در این قرارداد به شرح زیر است.

الف ـ جبران هزینه های بستری و جراحی در بیمارستان و مراکز جراحی محدود (DAYE CARE) با بیشتر از 6 ساعت بستری، آنژیوگرافی قلب و انواع سنگ شکن برای هر نفر در سال حداکثرتا سقف 000/000/15 ریال.

ب ـ افزایش سقف تعهدات سالانه برای اعمال جراحی مغز و اعصاب ( باستثناء دیسک ستون فقرات)، قلب، پیوند کبد، ریه، پیوند کلیه و مغز استخوان حداکثر تا دو برابر مبلغ تعهدات بند الف برای هر نفر در سال تا سقف 000/000/30 ریال.

ج ـ حداکثر سقف تعهدات برای زایمان اعم از طبیعی یا سزارین به میزان 000/000/6 ریال.
دـ حداکثر سقف تعهدات هزینه های پاراکلینیکی شامل سونوگرافی، ماموگرافی، رادیوتراپی، انواع اسکن، انواع سی تی اسکن، انواع آندوسکوپی، MRI و اکوکاردیوگرافی به میزان 000/500/1 ریال برای هر نفر در سال.

ه ـ حداکثر سقف هزینه های مربوط به تست ورزش، نوار عضله، نوار عصب، نوار مغز و آنژیوگرافی چشم به میزان 000/750 ریال برای هر نفر در سال.

وـ حداکثر سقف هرینه جراحی های مجاز سرپلئی شامل: شکستگیها، گچ بری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، تخلیه کیست و لیزر درمانی به میزان 000/750 ریال برای هر نفر در سال.

زـ حداکثر سقف هزینه عیوب انکساری چشم ( با نقص بینایی هر چشم 1 دیوپتر یا بیشتر) برای دو چشم به میزان 000/000/5 ریال برای هر نفر در سال ( هر چشم 000/500/2 ریال)

 طبق این قرار داد، افرادی می توانند از این پوشش بیمه ای استفاده کنند که اولاً عضو خانه موسیقی باشند و علاوه بر آن حتماً دارای دفترچه بیمه تاٌمین اجتماعی یا خدمات درمانی و یا هر بیمه گر درمانی دیگر به عنوان بیمه گر اول باشند.

برای تعهدات فوق حق بیمه سالانه هر نفر 500/436 ریال خواهد بود. به عنوان مثال حق بیمه سالانه یک خانواده سه نفره معادل 500/309/1 ریال است. فرانشیز (سهم بیمه شده) در این قرارداد به میزان 30 درصد به عنوان سهم بیمه گر اول است.

خانه موسیقی همچنین برای سهولت در امکان پرداخت حق بیمه برای کلیه اعضا با بیمه ایران توافق کرده است که حق بیمه هر خانواده در 3 قسط پرداخت شود. بنابراین متقاضیان می توانند یک سوم حق بیمه سالانه خانواده خود را در ابتدا و دو سوم دیگر را در دو قسط به فاصله 2 ماه از یکدیگر پرداخت کنند. اگر اقساط حق بیمه فوق در موعد مقرر پرداخت نشود اسامی افراد تاخیر کننده از لیست قرارداد حذف شده و شرکت بیمه و خانه موسیقی هیچگونه تعهدی نسبت به جبران خسارت احتمالی نخواهند داشت.

شروع قرارداد بیمه تکمیل درمان از زمانی است که تعداد متقاضیان این پوشش بیمه ای حداقل به 50 یا 60 درصد اعضاء رسیده باشد بنابراین متقاضیان قبل از هر چیز تقاضای خود را در اسرع وقت به اطلاع واحد بیمه خانه موسیقی برسانند تا خانه موسیقی بتواند برنامه ریزی مناسب و دقیقی برای انعقاد قرارداد داشته باشد.

بیمه عمر و حوادث گروهی

در این نوع پوشش بیمه ای تنها برای خود اعضای محترم و نه خانواده آنها در نظر گرفته شده است. خطرات زیر تحت پوشش این بیمه قرار می گیرد:
الف-خطر فوت: در صورت فوت شخص بیمه شده به هر علت مبلغ 000/000/50 ریال به ذینفع معرفی شده پرداخت می شود.
ب- خطر فوت بر اثر حادثه: در صورت فوت شخص بیمه شده بر اثر حادثه مبلغ 000/000/100 ریال به ذینفع معرفی پرداخت می شود.
ج- خطر نقص عضو بر اثر حادثه: در صورت بروز نقص عضو بر اثر حادثه، حداکثر تا سقف 000/000/50 ریال به شخص بیمه شده طبق دستورالعمل بیمه های حوادث مورد عمل در بیمه ایران پرداخت می شود.
د- جبران هزینه های پزشکی ناشی از حادثه برای شخص بیمه شده تا سقف حداکثر 000/000/5 ریال.
ه- برای این نوع بیمه، عضویت در خانه موسیقی کافی است و نیازی به بیمه درمان نیست، بنابراین کلیه اعضا محترم می توانند از این پوشش استفاده کنند. حق بیمه مربوط در این قرارداد حدوداً مبلغ 000/250 ریال در سال خواهد بود که متقاضیان محترم جهت سهولت در امکان پرداخت می توانند، مبلغ فوق را در دو قسط به فاصله 2 ماه ( یک دوم در شروع و یک دوم دو ماه بعد) پرداخت نمایند.

ی- در این مورد نیز برای برنامه ریزی مناسب خانه لازم است ابتدا تقاضای اعضا به اطلاع خانه موسیقی برسد سپس به پرداخت حق بیمه به حساب خانه موسیفی اقدام گردد.
هیئت مدیره خانه موسیقی امیدوار است با همکاری و اقدام به موقع اعضا، بیشتر اعضای خانه موسیقی از این بیمه استفاده کنند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به خانه موسیقی شماره 2 واقع در صبای جنوبی مراجعه یا با تلفن شماره 66482075و76تماس حاصل کنند.

به گزارش همشهری آنلاین این بیمه اگرچه ویژگی های مثبت فراوانی با خود دارد و از جمله حرکتهای جدی و صنفی درخور اعتنای خانه موسیقی و مدیرعامل آن در این دوره به شمار می رود ، اما به دلیل آنکه با شرط بیمه بودن اعضاء تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی ، خدمات درمانی است ، برای اعضایی  که از چنین امکاناتی برخوردار نیستند ، نمی تواند چندان مفید فایده باشد.
در واقع یکی از مهمترین مشکلاتی که خانه موسیقی با آن دست به گریبان است و داریوش پیرنیاکان در نشست ماه رمضان هنرمندان با وزیر ارشاد در میان گذاشت، خارج بودن هنرمندان مرد بالای پنجاه سال و هنرمندان زن بالای 45 سال از چتر بیمه ای سازمان تامین اجتماعی است .
به نظر می رسد این حرکت ، بیمه شدن هنرمندان بالای 45 و 50 سال باید استمرار یابد و درنهایت برای این دسته از هنرمندان که اتفاقا شاخص ترین هنرمندان این مرز وبوم به شمار می روند نیز باید تدابیری هم اندیشید.

کد خبر 16366

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز