شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین : حمید رضا نوربخش ، پنجمین مدیرعامل خانه موسیقی برنامه‌های خود برای ایجاد تحول درخانه موسیقی را اعلام کرد .

به گزارش همشهری آنلاین، وی که با سایت خانه موسیقی گفت وگو می کرد با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه خانه موسیقی استقلال مالی این نهاد از دولت است گفت : خانه موسیقی باید بتواند  از نظر مالی روی پای خود بایستد و این کار شدنی است و فقط باید با برنامه ریزی،تلاش وتوجه به ظرفیت ها حرکت کرد.

وی فعال سازی کانون های تخصصی ، تاسیس تعاونی مسکن و راه اندازی تعاونی مصرف ، مستندسازی تاریخ موسیقی ایران ،تبدیل جشن سالانه موسیقی از یک روز به یک هفته با رویکرد به جوانان – پیشکسوتان – اساتید و دست اندرکاران موسیقی مقامی کلاسیک – زنان – نوازندگان و سازندگان آثار و پژوهشگران ،هماهنگی با سازمان ارتباطات و وزارت امور خارجه به منظور برگزاری هفته های موسیقی ایرانی در کشورهای مختلف با مشارکت سازمانهای مذکورو...را از جمله برنامه های خود در دوره کاری اش عنوان کرد.

 ادامه برگزاری و تداوم مستر کلاسهای موسیقی در سطوح مختلف از دیگر برنامه های خانه موسیقی در دوره تازه خواهد بود .

نوربخش از برنامه ریزی برای  ارتباط مستمر و ماهانه اعضای کانون ها با یکدیگرخبر داد و گفت :  روسای کانون ها در جلسات هیات مدیره و همچنین گردهمایی های فصلی شرکت می کنند و سعی می شود با تعامل و تبادل افکاروآرای اعضا و هنرمندان طرح ها و ایده های نو وراهگشا پدید آید و من فرصت را مغتنم می شمارم و از همه اعضای دلسوز خانه دعوت می کنم برای پیشبرد اهداف خانه قدم پیش بگذارند و ما را درانجام فعالیت های خود که خدمت به هنرمندان موسیقی است یاری کنند.
وی توجه به اقتصاد هنر را یکی دیگر از اولویت های موجود برشمرد و گفت ما طرح هایی هم برای خودکفایی مالی خانه داریم که به محض رسیدن به نتایج اولیه آنها را اعلام خواهیم کرد.

نوربخش در مورد تعامل وهمکاری با دیگر مراکز موسیقی همچون صدا و سیما،دفتر موسیقی و...گفت : روابط خانه با این مراکز برقراربوده و ما هم در جهت حفظ و تقویت این روابط نهابت تلاش خود را انجام می دهیم  و برای این بخش نیز فکرهایی شده است.

وی در پایان از برگزاری جشن خانه موسیقی در مهرماه امسال خبر داد و گفت :  فعلا خانه درگیر تمهیدات برگزاری هفتمین جشن موسیقی است که هشتم مهر ماه در تالار وحدت برگزار می شود و ما می خواهیم این جشن را بسیار متنوع و با کیفیت تر از سال های پیش برگزار کنیم.

کد خبر 3741

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز