همشهری آنلاین: قائم مقام سازمان نظام پزشکی کشور گفت: "دو سوم ماماهای کشور بیکار هستند و 12 هزار پزشک عمومی نیز یا بیکار هستند یا در رشته‌ای غیر از تخصص خود فعالیت می‌کنند."

Dr Zali

به گزارش ایسنا دکتر علیرضا زالی جمعه 16 اردیبهشت در میزگرد «اقتصاد سلامت» در کنگره جامعه جراحان، افزود: راهکار مناسبی باید برای اشتغال جامعه پزشکی اندیشیده شود؛ البته بحث اشتغال فقط محدود به جامعه پزشکی نیست بلکه در این زمینه باید رشته‌های داروسازی و علوم آزمایشگاهی را نیز در برگیرد.

وی تاکید کرد: تعرفه گذاری نباید بدون توجه به فضای اقتصاد عمومی و اقتصاد سلامت انجام شود و باید به گونه‌ای پیش برویم که سهم بیمار در پرداخت هزینه سلامت به 30 درصد کاهش پیدا کند و میزان مشارکت عادلانه به 83 درصد افزایش پیدا کند که برای تحقق این امر لازم است 7 درصد از تولید ناخالص ملی و 5.14 درصد از اعتبارات عمومی به این بخش اختصاص پیدا کند.

زالی اظهارکرد: قرار بود 10 درصد از درآمد ناشی از هدفمند کردن یارانه‌ها به بخش سلامت اختصاص پیدا کند که بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان می‌شد؛ اما این کار صورت نگرفت و با تلاش‌های انجام شده 3 هزار و 200 میلیارد تومان از این محل به بودجه سال جاری وزارت بهداشت افزوده شد.

قائم مقام سازمان نظام پزشکی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر وضعیت اقتصاد حوزه سلامت نیازمند تحول است.

زالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: تعیین اعضای شورای عالی بیمه با پیشنهاد هیات وزیران و تصویب مجلس صورت می‌گیرد و پیشنهاد کرده‌ایم که دو نماینده از سازمان نظام پزشکی، یک نماینده از بیمارستان‌های هیات امنایی دولتی و عمومی، دو نماینده از وزارت بهداشت و یک نماینده از بیمه سلامت ایرانیان در شورای عالی بیمه حضور پیدا کنند.

قائم مقام سازمان نظام پزشکی درباره مالیات پزشکان گفت: مالیات پزشکان در شهرهای بزرگ را از مالیات پزشکان تهرانی جدا کرده‌ایم و پزشکان شهرهای زیر20  هزار نفر را از مالیات معاف کرده‌ایم.

کد خبر 134316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز