چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی از موفقیت ایران در دستیابی به شاخص‌های بهداشتی اهداف توسعه هزاره قبل از موعد مقرر تقدیر کردند.

بهداشت

به گزارش پخش اخبار چند رسانه‌‌ای واحد مرکزی خبر به نقل از وب‌دا، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در نشست خبری که امروز به منظور آخرین گزارش سازمان ملل متحد درخصوص موفقیت ایران در دستیابی به اهداف بهداشتی توسعه قبل از موعد مقرر برگزار شد، از موفقیت ایران در ارتقای شاخص کاهش مرگ و میر مادران از 150 درصد هزار در سال 1990 ،‌ به 30 در صدهزار تولد زنده در سال 2008 قدردانی کردند.

بنابراین گزارش آقای هالشاف نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد، اوز نماینده صندوق جمعیت ملل متحد UNFPA‌ و نیز فرناندز معاون نماینده سازمان جهانی بهداشت، در این نشست ضمن تبریک برای کسب این موفقیت بهداشتی در جمهوری اسلامی ایران، تعهد و آمادگی سازمان خود را برای همکاری و تعامل بیشتر با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کاهش مرگ و میر مادران اعلام کردند.

براساس این گزارش برآورد میزان مرگ مادران در ایران در آغاز هزاره 150 مرگ در هر صدهزار تولد زنده بوده است که ایران به هدف نخست کاهش سه چهارمی موارد مرگ و میر مادران یعنی 30 درصد هزار تولد زنده پیش از موعد مقرر، دست یافته است.

کد خبر 117287
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز