دکتر الوان، معاون مدیرکل سازمان جهانی بهداشت مرکز ژنو طی بازدید از برنامه‌های بهداشت و درمان کشور، با معاون امور اجتماعی و فرهنگی و مدیرکل سلامت شهرداری تهران نیز ملاقات حضوری داشت.

در این دیدار  دکتر ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی ضمن تشریح ساختارهای موجود به معرفی برنامه‌ها و فعالیت‌های شهرداری تهران در حوزه سلامت پرداخت. دکتر الوان از تنوع فعالیت‌های مرتبط با سلامت در شهرداری تهران مانند خانه‌سلامت، خانه اسباب بازی و کانون سالمندان و... ابراز خشنودی کرد و همکاری‌های آینده سازمان جهانی بهداشت را برای ارتقای سلامت شهروندان امری مهم دانست.

همچنین وی از برنامه سنجش عدالت در سلامت شهری که توسط شهرداری تهران اجرا شده تمجید  و اعلام کرد با توجه به اینکه این طرح با موفقیت اجرا شده، باید به‌صورت الگو به سایر شهرهای ایران و کشورهای منطقه نیز تسری یابد.

وی همچنین از اجرایی شدن برنامه جدید ابتکارات جامعه محور در سلامت شهروندان نیز به‌عنوان یک برنامه پیشرفته یاد کرد و اظهار امیدواری کرد که این اقدام نوین شهرداری تهران فرصت مناسبی برای ایجاد مرکز همکار منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در تهران فراهم کند؛ این مرکز در شهرداری با همکاری وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت می‌تواند به‌عنوان مرکز آموزش کارشناسان سایر کشورها فعالیت کند.

کد خبر 110164

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز