گروه شهری: برنامه‌های اوقات فراغت شهرداری تهران برای ایام تعطیلات تابستان با برگزاری آیین افتتاحیه در سالن 12 هزار نفری آزادی و حرکت کاروان‌های اتوبوس و تاکسی‌های تزیین شده و قدیمی تحت عنوان کاروان فراغت، از بوستان گفتگو به ورزشگاه آزادی، آغاز خواهد شد.

برنامه‌های امسال شهرداری تهران در حوزه اوقات فراغت   به 3 گروه اصلی
ورزشی - تفریحی، فرهنگی - آموزشی و گردشگری – طبیعت‌گردی تقسیم می‌شود.

ورزش و تفریح

به گزارش معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در گروه برنامه‌های ورزشی و تفریحی، برگزاری 1300 مسابقه فوتبال محلی، 1996 مسابقه والیبال و همچنین رشته‌های دیگری چون شنا، بدمینتون، شطرنج، بدنسازی و آمادگی جسمانی، مسابقات عمومی، کوه‌پیمایی و پیاده روی خانوادگی، جشن بادبادک‌ها، بازدید از اماکن تفریحی و جشنواره بازی‌های بومی و محلی پیش‌بینی شده است.

برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای اوقات فراغت امسال نیز شامل دوره‌هایی چون نمایشگاه‌های سلامت در پارک‌های شهر تهران، آموزش‌های سلامت در خانه‌های سلامت و اسباب بازی، برگزاری دوره‌های آموزشی استحکام خانواده و برپایی ایستگاه‌های سلامت در کنار سامانه‌های نشاط خواهد بود.

پایگاهی برای شادی

سامانه‌های نشاط از جمله برنامه‌های پرطرفدار در اوقات فراغت هستند؛  سامانه‌هایی که با توجه به تعریف ارائه شده جایگاهی برای ایجاد نشاط و سرور، مکانی برای شادابی و تقویت روحی و روانی، تفریح و بازی، تعمیق اعتقادات و ارتقای دانش و ذوق مشارکت محسوب می‌شوند.

این سامانه‌ها با کارکردهای متفاوتی چون ایجاد و تقویت نشاط، استراحت و رفع خستگی و تفریح و بازی تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارند. از جمله برنامه‌های متنوع و جانبی این سامانه‌ها نیز مسابقات اذان و مداحی، سرود محله‌ها، کتابخوانی و قصه‌گویی، عکاسی از مراکز گردشگری تهران، تئاتر محله‌ها و ...  است.

همچنین قرار است سامانه‌های نشاط در مناسبت‌های مذهبی تابستان چون ولادت حضرت علی(ع)، مبعث حضرت رسول(ص)، ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و ... در محله‌های مختلف شهر تهران دایر باشند که پیش‌بینی شده است در مجموع 376 محله شهر تهران شاهد برگزاری 3760 سامانه نشاط باشد.

سامانه‌های نشاط دارای غرفه‌های متنوعی نیز خواهند بود که متناسب با نیازها و علائق مخاطبان عمل خواهند کرد. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کتاب، پژوهش و علم و دانش، گل و گیاه، بازیافت، گردشگری، کارآفرینی،

ورزش، هنر و صنایع‌دستی، آموزش حمل‌ونقل ترافیک، کودک، بانوان، دستاوردهای شهرداری در محله‌ها، شهروندان و نخبگان محلی، سلامت، شاهنامه‌خوانی، پرده خوانی و نقالی به مناسبت هزاره فردوسی، معرفی بازی‌های محلی، موسیقی آیینی، محلی، سنتی و اقوام، مواد‌غذایی و سوغاتی‌های محلی و ... عناوین این غرفه‌ها هستند.

تابستان و مناسبت‌های مذهبی

همچنین معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با توجه به همزمانی ماه‌های رجب، شعبان و رمضان با فصل تابستان برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است. برگزاری جشن ولادت حضرت امیرالمومنین در مساجد تهران، برگزاری مراسم و جشن خاص ایام شعبانیه و برگزاری شب‌های قرآن نیز بخشی از این برنامه‌ها هستند.

کد خبر 110176

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز