همشهری آنلاین: 24000 رستوران نیویورک باید درجه بهداشتی‌شان( A یا B یا C) را بر اساس یک سیستم رتبه‌بندی شرایط بهداشتی که اداره بهداشت شهر تعیین کرده‌ است،‌ در معرض دید قرار دهند

food

به گزارش خبرگزاری فرانسه هدف این سیستم جدید افزایش آگاهی عمومی در مورد رعایت بهداشت در آماده کردن غذا و تشویق اقدامات مفید در این مورد در محل‌های تولید و عرضه غذا است.

مسئول بهداشت شهر نیویورک، تامس فارلی،‌ در این باره گفت:‌ "هر محل ارائه مواد غذایی چه فروشگاه کوچک مواد غذایی در محله باشد و جه یک رستوران گران‌قیمت، ‌می‌تواند غذا را به صورتی ایمن آماده کند."

رستوران‌ها ملزم خواهند بود که درجه بهداشتی‌شان را در معرض دید عموم بگذارند و وب‌سایت شهر نیز به کاربران درجه بهداشتی هر رستوران را اعلام خواهد کرد.

فارلی گفت:‌ "اغلب رستوران‌ها شرایط بهداشتی خوبی را حفظ می‌کنند، اما تخلفات گاهگاهی در ایمنی غذا  باعث موار زیادی از بیماری‌‌های قابل‌پیشگیری در نیویورک می‌شود."

به گفته او بیماری‌های ناشی از غذا هر سال هزاران نفر را به بیمارستان می‌کشاند، باعث اتلاف روزهای گرانبهای تحصیلی یا کاری در نیویورکی‌ها می‌شود."

او افزود:‌ "با قرار دادن اطلاعات مربوط به بازرسی‌ها در دید عموم،‌ هم به مشتریان اطلاعاتی را که می‌خواهند می‌دهیم و هم رستوران‌ها  را تشویق می‌کنیم تا روندهای تهیه غذای‌شان را بهبود ببخشند."

 بر اساس این سیستم، رستوران دارای درجه A هر سال مورد بازرسی قرار می‌گیرد،‌ اما رستوران‌های با درجات پایین‌تر مورد بازرسی‌های مکررتری قرار خواهند گرفت.

 به رستوران‌های متخلف از این سیستم درجه‌بندی مهلت داده خواهد شد که در بازرسی مجدد درجه‌شان را بهبود دهند. رستوران‌ها ممکن است در مورد متخلف‌بودن‌شان اعتراض داشته باشند که در طول این مدت می‌توانند نشانه "در انتظار درجه‌بندی" را می‌گیرند.

کد خبر 112595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز