همشهری آنلاین: مدیر کل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) بمناسبت سی‌امین روز جهانی غذا، گفت: براساس آمارهای موجود در سال 2010 میلادی 925 میلیون نفر در شرایط بحرانی گرسنگی و سوء تغذیه در جهان بسر می‌برند

گرسنگان

به گزارش ایرنا، 'ژاک دیوف' روز جمعه به مناسبت روز جهانی غذا در مقر فائو افزود: شمار گرسنگان جهان نسبت به سال 2009 کاهش یافته، اما هنوز در سطوح غیر قابل قبولی است که نمی توان نسبت به آن بی تفاوت ماند.

وی با بیان اینکه 30 کشور جهان هم اکنون در شرایط بحرانی تغذیه بسر می برند و 21 کشور از این تعداد آفریقایی هستند، گفت: دلیل شمار بالای افراد گرسنه در جهان این است که به جای پرداختن به مسایل زیرساختی و سرمایه گذاری در کشاورزی جهان، از آن غفلت شد است به شکلی که نرخ کمک های رسمی به کشاورزی از 19 درصد در سال 1980 به 6 درصد در سال 2006 کاهش یافته است.

وی گفت: بی ثباتی بازارها و نوسان قیمت ها خود تهدیدی واقعی برای امنیت غذایی بشمار می‌رود. تولیدات کشاورزی باید 70 درصد افزایش یابد تا توان مقابله با گرسنگی و 'سیر کردن' جمعیت 9 میلیارد نفری جهانی را تا سال 2050 داشته باشد.

مدیرکل فائو افزود: زمین توان 'سیر کردن 'همه را دارد، کافی است که کار کرد و تولیدات کشاورزی را از طریق توسعه بالا برد و برروی تولید کنندگان کوچک کار کرد؛ امروز 500 میلیون تولید کننده کوچک کشاورزی وجود دارد که قادر به سیر کردن دو میلیارد نفر هستند.

پاپ بندیکت شانردهم رهبر مذهبی کاتولیک های جهان نیز به مناسبت این روز جهانی در پیامی 'برلزوم ترویج منابع زیرساختاری با منطق توسعه برپایه برادری' تاکید کرد و از کشورهای ثروتمند خواست تا در قبال نیاز و بحران دیگران کمک بیشتری کنند.

 

کد خبر 118421
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز