همشهری آنلاین: یک رستوران‌دار در استرالیا در مواجهه با باقیمانده‌های غذای مشتریانش از آنها خواسته است که یا به خاطر کره زمین هر چه در بشقاب‌شان هست، بخورند یا جریمه بدهند و دیگر برنگردند.

 به گزارش خبرگزاری رویترز خانم سرآشپز یوکاکو ایشیکاوا که رستوران 30 نفره را در ساری هیلز در حومه سیدنی اداره می‌کند، برای مشتریانی که همه غذای‌شان را بخورند 30 درصد تخفیف قائل می‌شود.

رستوران او با نام وافو خودش را "آشپزخانه ژاپنی عاری از گناه" توصیف می‌کند.

 ایشیکاوا در فهرستی از سیاست‌های رستورانش که بر روی در این غذاخوری نصب شده است، نوشیته است: "برای دخیل شدن در ایجاد آینده‌ای پایدار، ما خواستار چیزی اندکی بیشتر نسبت به سایر رستوران‌ها هستیم."

 این فهرست خواستار تمام کردن همه غذاهای سفارش‌داده‌ای هستند که ارگانیک، و عاری از گلوتن، لبنیات، قند و تخم مرغ هستند، و سرآشپز و کارکنانش به مردم می‌گویند آنهایی که بشقاب‌شان را پاک نکنند، باید دفعه بعد رستوران دیگری را انتخاب کنند.

 منوی این رستوران می‌گوید: "تمام کردن غذای‌تان به این معناست که هرچه در بشقاب‌تان است، بخورید به جز برش‌های لیمو، گاری (زنجبیل سوشی) و واسابای."

 "لطفا توجه داشته باشید که سبزی‌ها و سالادی که در کنار بشقاب شماست، تزئینی نیست: آنها بخشی از غذای شما هم هستند."

 این خط مشی سختگیرانه رستوران وافو باعث خوش‌‌آمد، برخی از افراد شده است، اما برخی از منتقدان هم آنها بیش از حد سخت خوانده‌اند، موضوعی که ایشیکاوا به آن اعتنایی ندارد.

و در بیانیه‌ای روی وب‌سایت رستوران‌ش می‌گوید: "وافو تنها یک رستوران نیست؛ اینجا دنباله‌ای اخلاق شخصی یوکاکو نسبت به تغذیه و مواد غذایی برای آینده است."

"ما تنها متعهد به سرو کردن غذاهایی هستیم که بدن را تغذیه کنند و به آن احترام بگذارند، اما ما به طور فعال به برداشت پیشگیری از مواد زائد متعهد هستیم؛ مسئولیت خود نسبت به محیط زیست و تداوم آن برای آینده جدی می‌گیریم."

کد خبر 109107

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز