پنجشنبه ۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه 23 مارس قانونی را امضا کرد که اصلاحاتی تاریخی و فراگیر را در نظام بهداشتی آمریکا به وجود می‌آورد.

این قانون از جمله پوشش مراقبت‌های بهداشتی را تقریبا برای هر آمریکایی تضمین می‌کند و رویای چند نسل از رهبران گذشته آمریکا را تحقق می‌بخشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه اوباما در مراسم امضای این قانون گفت: "امروز پس از تقریبا یک قرن تلاش،‌ پس از بیش از یک سال مباحثه، پس از در نظر گرفتن همه آرا، اصلاحات بیمه بهداشتی در ایالات متحده آمریکا به صورت قانون در می‌آید."

اوباما که در حضور جمعی از قانون‌گذاران و مهمانان شادمان سخن می‌گفت، افزود: "لایحه‌ای که من امضا می‌کنم اصلاحاتی را به اجرا در خواهد آورد که چندین نسل از آمریکاییان برای آن مبارزه کرده‌اند."

اوباما با امضای این قانون به وعده‌ای که در مبارزات انتخاباتی‌اش در مورد زیر و رو کردن نظام مراقبت بهداشتی دچار مشکل آمریکا عمل کرد و دگرگونی عظیمی را در سیاست دولت آمریکا و بزرگترین قانون اجتماعی در این کشور را در چهار دهه گذشته را به اجرا در آورد.

در همین مجلس سنای آمریکا مباحثه در مورد مجموعه‌ای از پیشنهادات فرستاده شده از سوی مجلس نمایندگان، شامل چندین متمم به این قانون را آغاز کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا با روز یکشنبه 21 مارس با اکثریت ضعیف 219 رای موافق به 212 رای مخالف، با استفاده از رای اکثریت حزب دموکرات در مقابل مخالفت یکپارچه جمهوریخواهان،‌ لایحه اصلاح نظام بهداشتی را تصویب کرد.

این لایحه 940 میلیارد دلاری پوشش مراقبت‌های بهداشتی را به 32 میلیون آمریکایی که در حال حاضر فاقد آن هستند گسترش خواهد داد و برخورداری  95 درصد از شهروندان و ساکنان قانونی زیر 65 سال این کشور از بیمه بهداشتی را تضمین خواهد کرد.

امضای تاریخی این قانون،‌ یک صد سال پس فراخوان تئودور روزولت،‌ رئیس‌جمهمور وقت آمریکا، به رویکردی ملی به مراقبت بهداشتی در آمریکا و به دنبال تلاش‌های ناموفق رهبران گذشته آمریکا از جمله بیل کلینتون برای اصلاح نظام بهداشتی پرهزینه و ناکارآمد این کشور صورت می‌گیرد.

بر اساس این قانون،‌برای اولین بار تقریبا همه آمریکاییان ملزم خواهند شد که بیمه بخرند یا با جریمه روبه‌رو شوند.

 از جمله اصلاحات کلیدی دیگر این است که قانون جدید شرکت‌های بیمه را از اجتناب از پوشش دادن افراد با بیماری‌های قبلی، از رد کردن مراجعانی که بیمار هستند یا وضع محدودیت‌های بیمه‌‌ای برای تمام طول عمر، ممنوع می‌کند.

اوباما در هنگام امضا کردن این لایحه بیش از 2000 صفحه‌ای از 20 قلم مختلف استفاده کرد،‌ تا این قلم ها به میهمانان و قانون‌گذاران و مقامات دولت که نقشی اصلی در تصویب این لایحه داشتند، اهدا شود.

کد خبر 103839

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز