شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری آمریکا در سفر قریب الوقوع خود به پراگ که به منظور امضای پیمان جایگزین استارت 1 صورت می گیرد، با 11 تن از سران اروپایی دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا قرار است طی سفر هفته آینده خود به جمهوری چک با 11 تن از سران کشورهای مرکز و شرق اروپا دیدار کند.

کاخ سفید با اعلام این مطلب هدف از این سفر اوباما به پراگ را که طی روزهای آینده انجام خواهد گرفت، امضای توافقنامه جایگزین پیمان منع گسترش سلاحهای راهبردی موسوم به استارت 1 عنوان کرده و در عین حال از ذکر نام این 11 رهبر اروپایی خودداری کرده است.

به گفته رابرت گیبس، سخنگوی کاخ سفید دیدار رئیس جمهوری آمریکا و سران اروپایی در شهر پراگ پایتخت چک انجام خواهد گرفت. این در حالی است که توافقنامه جدید جایگزین پیمان استارت 1 قرار است در روز هشتم آوریل (19 فروردین) به امضای روسای جمهوری روسیه و آمریکا برسد.
 
بر این اساس دیدار اوباما با سران اروپایی طی یک ضیافت رسمی شام پس از امضای توافقنامه هسته‌ای واشنگتن و مسکو صورت می‌گیرد و شرکت کنندگان در آن همپیمانان نظامی آمریکا در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند.
 
طبق اعلام کاخ سفید رئیس جمهوری آمریکا در روز پنجشنبه هفته جاری وارد پراگ شده و در مراسم رسمی که به مناسبت امضای توافقنامه جدید با حضور دیمیتری مدودف و "واسلاو کلاوس" روسای جمهوری روسیه و چک در این شهر برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

کد خبر 104173

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز