همشهری آنلاین: هم‌زمان با افزایش ده‌ها هزار نیروی مازاد برای مقابله هرچه بیشتر با نیروهای طالبان در افغانستان شمار نیروهای آمریکایی کشته شده در افغانستان در سه ماه اول 2010 در مقایسه با سه ماه اول 2009 به شدت افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این درحالی است که افزایش کشته شدن نیروهای آمریکایی در افغانستان با افزایش شمار مجروحان این نیروها نیز همراه بوده است.

مقامات آمریکایی همچنین هشدار دادند که تلفات نیروهای آمریکایی هم‌زمان با کامل‌شدن استقرار 30 هزار نیروی مازاد در افغانستان احتمالا افزایش خواهد یافت.

مایک مولن رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اخیرا هشدار داده بود که روزهای سخت‌تری در انتظار نیروهای آمریکایی خواهد بود.

در همین‌حال براساس اعلام آمارهای جدید از سوی پنتاگون مشخص شد که در کل طی دو ماه اول سال 2010، 57 نیروی آمریکایی در افغانستان کشته شدند.

این درحالی است که در ماه‌های ژانویه و فوریه سال 2009، 28 نیروی آمریکایی در این کشور کشته شده بودند. حداقل 20 عضو ارتش آمریکا نیز تاکنون در ماه مارس کشته شده‌اند.

شمار کشته‌شدگان نیروی انگلیسی در افغانستان نیز در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش یافته است. به طوری‌که از ابتدای ژانویه سال جاری حداقل 33 نیروی انگلیسی در افغانستان کشته شده‌اند درحالی‌که در زمان مشابه در سال 2009، 15 نیروی انگلیسی در افغانستان کشته شده بودند.

افزایش شمار کشته‌شدگان نیروهای آمریکایی و انگلیسی در افغانستان باعث انتقادهای گسترده داخلی در آمریکا و انگلیس شده است. 

کد خبر 103919

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز