همشهری آنلاین: فرستاده ویژه آمریکا به خاطر مناقشه بر سر توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شرق بیت‌المقدس، سفر خود به خاورمیانه را دستکم یک روز به تعویق انداخت

خبرگزاری اتریش از واشنگتن گزارش داد، مقامات آمریکایی دوشنبه شب (به وقت محلی) اعلام کردند جورج میچل قرار است سه شنبه عازم منطقه شود.

احتمال دارد این دیپلمات مستقیم به مسکو برود تا در جلسه رایزنی چهارجانبه میان آمریکا، روسیه، سازمان ملل و اتحادیه اروپا شرکت کند. این در حالی است که قرار بود میچل روز سه‌شنبه در بیت المقدس باشد.

رژیم صهیونیستی با وجود انتقاد مهم ترین همپیمانش، بر ساخت شهرک‌ها اصرار دارد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم دوشنبه در برابر پارلمان گفت که در 40 سال گذشته هیچ یک از کابینه‌های صهیونیستی احداث شهرک در محدوده بیت‍المقدس را محدود نکرده است.

کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیداری که از قاهره داشت، احداث این شهرک‌ها را تهدیدی برای روند به اصطلاح صلح و آن را غیرقانونی خواند.

دعوا بر سر احداث 1600 واحد مسکونی جدید در رمات شلومو (Ramat Schlomo) روابط رژیم صهیونیستی و دولت واشنگتن را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

فلسطینی‌ها نیز اعلام کرده‌اند تا زمان کنار گذاشته شدن این برنامه، هیچ مذاکره‌ای را با طرف صهیونیست انجام نخواهند داد. رژیم صهیونیستی سراسر بیت المقدس را پایتخت خود تصور می‌کند. اما فلسطینی‌ها بخش شرقی این شهر را پایتخت کشور آینده خود می‌دانند.

کد خبر 103590

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز